شناسهٔ خبر: 67851881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با دستور سرپرست ریاست جمهوری؛

ترمينال جديد فرودگاه شهداي ايلام افتتاح و بهره برداري شد

صاحب‌خبر -
ترمينال جديد فرودگاه شهداي ايلام افتتاح و بهره برداري شد
خبرگزاری آریا - ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری با دستور سرپرست ریاست جمهوری با ظرفیت 700 هزار مسافر در سال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ترمینال فرودگاه شهدای ایلام صبح روز شنبه ششم تیرماه به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری با دستور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاونان، مدیران و مسئولان استانی حمل و نقل هوایی و فرودگاهی استان افتتاح شد.
ساخت سالن ترمینال فرودگاه شهدای ایلام با مساحت 5887 متر مربع، بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال هزینه‌کرد به‌روز سازه و تجهیزات در بر داشته و برای آن ظرفیت 700 هزار مسافر در سال پیش‌بینی شده است.
با توجه به اینکه استان ایلام به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات شناخته شد و علاوه بر اربعین در طول سال نیز تردد بیشتر زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) از مرز مهران صورت می‌گیرد و همچنین وجود ذخایر نفتی و گازی، تردد مکرر مسئولان ارشد کشوری به استان و دلایل دیگر لزوم احداث یک ترمینال متناسب با تقاضای موجود و در شان این استان احساس شد.
با توجه به ضرورت‌های مذکور سرانجام در سال 1393 فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی شروع شد اما پس از مدت کوتاهی به دلایلی متوقف شد. در سال 1396 فاز دوم این پروژه با اعتبار اولیه بالغ بر 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.
روند تکمیل این ترمینال تا سال 1400 دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال بود و در دولت رئیس جمهور شهید حدود 280 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شد که سرانجام و با احتساب تجهیزات جانبی در مجموع این پروژه بالغ بر 4هزار میلیارد ریال اعتبار در بر داشته است.
یادآور می‌شود؛ هم اکنون ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای 5880 متر مربع آماده بهره برداری است و با شروع به کار این ترمینال، 700 هزار نفر در سال به ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه شهدای ایلام افزوده می‌شود.

نظر شما