شناسهٔ خبر: 67851152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده ارشد نیروی هوایی حزب الله:

دشمن از تمام توان خود در برابر حزب‌الله استفاده می‌کند

فرمانده ارشد نیروی هوایی حزب‌الله با تشریح توان این حزب در عرصه هوایی گفت که دشمن ۷ لایه امنیتی در جنگ الکترونیک ایجاد کرده و از تمام توان اطلاعاتی و نظامی خود علیه حزب‌الله استفاده می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از فرماندهان نیروی هوایی حزب‌الله لبنان که بنا به دلایل امنیتی به نام وی اشاره نشده است، در گفت و گویی با روزنامه لبنانی الاخبار به ارائه جزئیاتی از سابقه فعالیت‌های حزب الله در بخش هوایی و گسترش توانمندی‌های آن در بخش پهپادی و موشکی پرداخت و جزئیات اعلام نشده از فعالیت‌های حزب الله در این عرصه را بیان کرد.

وی در این مصاحبه به تلاش‌های دشمن برای جلوگیری از دستیابی حزب الله به این توانمندی‌ها پرداخته و این تلاش‌ها را در چند سطح ارزیابی کرد:

اول: جلوگیری از تجهیز حزب الله به این توانمندی‌ها از طریق تهدید یا تحریم شرکت‌های همکاری کننده با حزب الله. دوم: ایجاد برنامه امنیتی و نظامی علیه مقاومت و موشک باران کالاها و تجهیزات در مسیر انتقال.

این فرمانده ارشد حزب الله ادامه داد: وقتی دشمن مطمئن شد که این توانمندی‌ها در اختیار حزب‌الله قرار دارد، اقدامات جدیدی در دنیای فناوری جاسوسی در دستور کار خود قرار داده که از جمله آنها نصب رادارهای پاتریوت و گنبد آهنین است تا بتواند تاثیر این پهپادها و موشک‌ها را از بین ببرد. جنگ الکترونیکی یکی دیگر از این فعالیت‌ها است که دشمن حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود، اما ناتوانی آن در استفاده از این سلاح به یکی از مهمترین عوامل ناامیدی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

این فرمانده نیروی هوایی حزب الله تاکید کرد: دشمن ۷ لایه امنیتی در جنگ الکترونیک ایجاد کرده و ما می‌دانیم که متخصصان جنگ الکترونیک در سرزمین‌های اشغالی که آنها را به خوبی می‌شناسیم؛ شرایط ناامید کننده‌ای را پشت سر می‌گذارند، چرا که اعتماد مفرط به این سامانه‌ها داشتند اما در حال حاضر آنها را شکست خورده می‌بینند.

وی ایجاد اختلال در سامانه‌های «جی پی اس» و «جی ان اس اس» را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اسرائیل در این عرصه دانست و گفت که اختلال در سیستم کنترل از راه دور پهپادها نیز یکی از اقداماتی بود که اسرائیل روی آن حساب باز کرده بود. البته آنها با اقدام‌هایی تلاش داشتند مانع از انتقال تصاویر پهپادها به مرکز فرماندهی شوند و با ایجاد پارازیت‌هایی تلاش داشتند این کار را انجام دهند که در این امر نیز شکست خوردند.

فرمانده جهادی حزب الله گفت: دشمن در برابر این حزب تمام توان اطلاعاتی و دفاعی و موجودیت نظامی خود را به کار گرفته است. آنها قبل از جنگ، ۳ رادار برای رهگیری سیگنال‌های کوچک در منطقه داشتند، اما وقتی ما پهپادها را فعال کردیم، تعداد رادارهای دشمن به ۱۸ مورد و بعد از آن به ۲۳ مورد رسید. الان دیگر هیچ منطقه‌ای در شمال سرزمین‌های اشغالی بدون رادار نیست. ارتش های دنیا معمولا این کار را انجام نمی‌دهند، اما با این وجود پهپادهای حزب الله این رادارها را نادیده می گیرند و به سرزمین‌های اشغالی می روند و بعد از شناسایی بازمی گردند. وی ابراز داشت که حزب الله همواره به دنبال بهبود تاکتیک‌ها و فناوری خود است و آنها را به روزتر می کند.

نظر شما