شناسهٔ خبر: 67851062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

نوسان قیمت دلار بین ۲ مرز مهم/ گرمازدگی در بازار ارز؛ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۶ مرداد 1403

اقتصادنیوز: معامله گران هم معتقدند امروز در پی تعطیلی بانک ها، نقدینگی در بازار کم خواهد بود و معاملات چندانی رخ نخواهد داد؛ به عقیده این گروه شاهد بازار کم رمقی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران معاملات روز شنبه را در حالی آغاز خواهد کرد که قیمت دلار در پایان هفته گذشته میل کاهشی نداشت و تغییر مسیر داد. اسکناس آمریکایی عصر روز پنجشنبه از کانال ۵۷ هزار تومانی فاصله گرفت و خود را تا نیمه کانال ۵۸ هزار تومان بالا کشید. نکته جالب توجه بازار در این روز اختلال در ربات هرات بود. بر اساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند این ربات با اختلالی که داشت قیمت دلار را 59 هزار تومان اعلام کرد و تجربه نشان داده است که نرخ زنی اشتباه از سمت کانال هرات سیگنال به بازار است. در نهایت اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی با افت نسبی که تجربه کرد،‌ 58 هزار و 150 تومان قیمت خورد. 

قیمت درهم امارات هم به مانند دلار در مسیر افزایشی حرکت کرد و با بازگشایی با 15 هزار و 850 تومان، در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، در همین محدوده نوسان داد و 15 هزار و 450 تومان خرید و فروش شد. حباب دلاری درهم نیز منفی بود و روی 327 تومان ایستاد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت تتر هم روز پنجشنبه مسیر صعودی را در پیش گرفت و در حالی که تا مرز مقاومت مهم 59 هزار تومان بالا رفت؛ اما نتوانست در شکستن این مرز موفق باشد و با عقبگرد به کانال 58 هزار تومان، در 58 هزار 900 تومان جا خوش کرد. این رمزارز که همواره بر قیمت دلار اثرگذار بوده است؛‌ امروز و در لحظه تدوین این گزارش حدود 58 هزار و 500 تومان معامله شد.

وضعیت بلوکه در بازار از جمله نکات جالب توجه این هفته بود که روز گذشته اتفاق افتاد و در جریان معاملات پشت خطی تا حدودی کم شد. معامله گران علت بنیادین آن را فارغ از سیاست بازارساز و تزریق ارز، واردات 12 تن شمش طلا و فروش آن در حراج مرکز مبادله ایران می دانند. معامله گران معتقدند با توجه به تعطیلی امروز بانک ها و همچنین خبر تعطیلی کلیه ادارات و مراکز دولتی و بانک ها در روز یکشنبه، بازار از وضعیت بلوکه خارج شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، تداوم تعطیلی بانک ها بر نقدینگی بازار هم اثرگذار خواهد بود و در چنین شرایطی معامله گران به آماتورها از احتمال شانتاژ نوسان گیر در بازار ارز خبر می‌دهند.

معامله‌گران معتقدند در جریان معاملات امروز دلار مرز 58 هزار و 200 را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت بالای آن می تواند مسیر صعودی را در پیش بگیرد. همچنین مرز 58 هزار تومان مرز حمایت اسکناس آمریکایی است که اگر بتواند در زیر آن تثبیت دهد دوباره کانال 57 هزار تومان در دسترس قرار خواهد گرفت. 

گروهی دیگر از معامله گران هم معتقدند امروز در پی تعطیلی بانک ها، نقدینگی در بازار کم خواهد بود و معاملات چندانی رخ نخواهد داد؛ به عقیده این گروه شاهد بازار کم رمقی خواهیم بود.

نظر شما