شناسهٔ خبر: 67849959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی اوقاف گیلان برای راهنمایی به خیران واقف

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، افراد بسیاری قصد وقت اموال و املاک خود را دارند که می‌توان با راهنمایی و مشورت، جهت نیات وقت آنان را به سمت فرهنگی و سلامت سوق داد که این موارد نیاز روز جامعه نیز می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در نشست شورای اجرای وقف و سلامت گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خدمات زیادی از سوی خیران در زمینه‌های مختلف انجام شده است، اظهار کرد: خیران ظرفیت بالایی برای انجام اقدامات نیکوکارانه دارند که یکی از این زمینه‌ها درخصوص سلامت و بهداشت و درمان است. 

وی با دعوت از خیران برای وقت در امور بهداشت و بهداشت گفت: افراد بسیاری قصد وقت اموال و املاک خود را دارند که می‌توان با راهنمایی و مشورت، جهت نیات وقت آنان را به سمت فرهنگی و سلامت سوق داد که این موارد نیاز روز جامعه نیز می‌باشد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به وقف 75 درصدی موقوفات برای امام حسین (ع) بیان کرد:  در گذشته نیازهای جامعه زیاد مشخص و ساماندهی نشده بود و اکثر نیات برای امام حسین (ع) انجام می‌شد ولی نیازهای امروز بیشتر و شناسایی شده که وقف‌های جدید را می‌توان در راستای نیازهای جدید وقف و ثبت کرد. 

تدینی با بیان اینکه شناسایی، ساماندهی، رصد و پیگیری امور وقفی در حوزه سلامت یک ضرورت در جامعه امروز است، افزود: در دوران کرونا شاهد حضور و فعالیت خیران برای سلامت جامعه بودیم که کمک بسزایی در آن زمان برای کشور و مردم داشت که اهمیت حضور خیران در نظام سلامت تا پیش از کرونا مانند امروز به خوبی نمایان نشده بود. 

انتهای پیام/

نظر شما