شناسهٔ خبر: 67849073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

۳۶ دوره آموزشی صنایع‌دستی استان مرکزی برگزار شد

منیرالسادات جان بزرگی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری ۳۶ کارگاه آموزش در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، الهام سیمایی روز ۶ مرداد  ۱۴۰۳ ضمن اعلام این خبر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در راستای رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی و بازاریابی صنایع‌دستی است که در پایان گواهی آموزش رشته موردنظر به افراد اعطا می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی برای ۵۴۰ نفر از علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی، رودوزیهای سنتی، چرم، طراحی‌سنتی، منبت و مشبک چوب بصورت رایگان برگزار می‌شود.

سیمایی گفت: برای هر دوره آموزشی ۷۲ ساعت کارگاه آموزشی انجام می‌شود و علاقه‌مندانی که مایل به ادامه فعالیت در زمینه تولید هستند پس از گذراندن دوره‌ها می‌توانند برای دریافت کارت صنعتگری اقدام کنند.

او با بیان این که این دوره‌های آموزشی با حضور استادکاران مجرب در حال برگزاری است، گفت: مراحل ثبت‌نام دوره‌های آموزشی ذکر شده در محل ادارات شهرستانهای استان هستند تا پایان تابستان امسال ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی  اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی به اهمیت آموزش در امر اشتغال‌زایی تاکید کرد و گفت: این دوره‌ها در شهرهای مختلف با هدف ارتقاء کیفی محصولات صنایع‌دستی برای هنرجویان و علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

سیمایی تاکید کرد: در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آموزش یکی از مهمترین اهداف برای حفظ و نگهداری میراث‌فرهنگی و معنوی است که باید به صورت مداوم و با برنامه‌ریزی مناسب در هر دوره برگزار شود تا علاوه بر شناخت و معرفی این هنرهای به یادگار مانده بتوانیم از منسوخ شدن آنها جلوگیری کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
 

انتهای پیام/

نظر شما