شناسهٔ خبر: 67846005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مهار آتش‌سوزی در هتل «الاتحاد» کربلا؛ 60 مسافر از کشورهای مختلف نجات یافتند+ فیلم و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- اداره دفاع مدنی کربلای معلی از مهار آتش سوزی در یکی از هتل های واقع در مرکز این شهر خبر داده و تاکید کرد که ده ها مسافر از کشورهای مختلف نجات پیدا کردند.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) در واپسین ساعت شامگاه جمعه به وقت محلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت که اداره دفاع مدنی کربلای معلی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که تیم های آن همزمان با مهار و اطفای یک حادثه آتش سوزی در داخل هتل چهار طبقه «الاتحاد» در مرکز این شهر، موفق شدند 60 مسافر از کشورهای مختلف جهان را نیز نجات دهند.

بنا بر آن چه در بیانیه اداره دفاع مدنی کربلای معلی آمده، بخش هایی از هتل مذکور از ماده «ساندویچ پنل» ساخته شده که شامل دیواره و سقف متشکل از ترکیبات سبک و محدود به دو لایه ورق از هر دو طرف با یک لایه عایق در میان آنها می شود، تاکید کرد که این ماده قابل اشتعال و ناقض دستورالعمل های ایمنی صادره از سوی اداره دفاع مدنی است.

این اداره در ادامه بیانیه خود ضمن اعلام این که تیم های دفاع مدنی بسیج شده و به سرعت خود را به محل حادثه رساندند جایی که هتل شاهد آتش سوزی را از هتل های کنار آن جدا ساخته و موفق به اجرای طرح نفوذ مستقیم، ورود به طبقه های ساختمان هتل، تخلیه مسافران و کارکنان از آن و اطفای حریق بدون ثبت هر گونه تلفات جانی همراه با کاهش زیان های مادی شدند.

بر اساس این گزارش، علت وقوع حادثه مذکور نیز آتش گرفتن یک ژنراتور برق گذاشته شده روی پشت بام هتل الاتحاد همراه با سوختن مقادیر زیادی سوخت انبار شده بوده که به ریخته شدن سوخت روی ساختمان هتل از بالا به پایین و گسترش آتش سوزی در عرض چند ثانیه انجامیده است.

این در حالی است که اداره دفاع مدنی کربلای معلی هتل الاتحاد را یکی از ساختمان های ناقض دستورالعمل های ایمنی به شمار آورده و بر اساس قانون شماره 44 سال 2013 سازمان دفاع مدنی عراق نیز، پرونده آن را به نهادهای قضایی ارجاع داده است.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما