شناسهٔ خبر: 67845307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

خوشه دهی ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان

رشت- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خوشه دهی ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: کشاورزان حتما یک مرحله از قارچ کش استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی شامگاه جمعه در گفت و گو با بخش خبر صدا و سیما گیلان از از خوشه دهی ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ درصد از این شالیزارها در فاز رسیدگی و برداشت قرار دارد.

وی با اشاره به بارندگی‌های هفته اول مردادماه در مناطق مختلف استان افزود: در مزارعی که در آستانه برداشت قرار دارد امکان آسیب دیدن وجود دارد طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون گزارش‌هایی از آسیب دیدگی به مزارع اعلام نشده است.

محمدی با بیان اینکه در صورتیکه شرایط ابرناکی حاکم باشد رسیدگی برنج به کندی پیش رفته و کلیه مراقبت‌ها از برنج می‌بایست انجام گیرد، گفت: طبق هشدارهای سازمان هواشناسی شالیکاران نیز خروجی کانال‌های آب از کنار مزارع را مدیریت و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزانی که مزارع آنها آماده برداشت است اخبار هواشناسی را برای برداشت دنبال کنند، افزود: مزارعی که در ابتدای خوشه دهی هستند نیز حتماً مبارزه شیمیایی با بیماری قارچی پلاس را مد نظر داشته باشند چون این بیماری از بیماری‌های خطرناک برنج بوده و می‌تواند ۲۵ الی ۳۰ درصد کاهش عملکرد و کیفیت برنج را داشته باشد.

رئیس سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم بعد از اتمام بارندگی در روزهای اخیر نسبت به یک مرحله مصرف قارچ کش‌های مناسب با نظر کارشناسان اقدام کنند و شاهد خسارت به محصولات کشاورزی نباشیم.

نظر شما