شناسهٔ خبر: 67844791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سازمان ملل:

عملیات تل آویو در خان یونس ۱۸۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از آوارگی گسترده فلسطینیان در خان یونس طی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به طور گسترده مناطق جنوبی غزه را آماج حملات خود قرار داده است به طوری که صدها هزار آواره فلسطینی که در رفح پناه گرفته و مجبور به فرار به خان یونس شده بودند، اکنون بار دیگر به دلیل عملیات تل آویو بار دیگر آواره شدند.

بر این اساس، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس طی چهار روز گذشته بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی از این منطقه برای چندمین بار آواره شدند.

این بیانیه می‌افزاید: با گذشت ۹ ماه از جنگ غزه ارتش رژیم صهیونیستی بر شدت حملات خود در خان یونس افزوده و همین موضوع موج جدیدی از آوارگی غیرنظامیان را درپی داشته است. علاوه بر ۱۸۰ هزار آواره که روزهای سه شنبه و چهارشنبه از این منطقه گریخته‌اند، اکنون صدها هزار فلسطینی در این منطقه زیر آتش ارتش اسرائیل گیر افتاده‌اند.

رژیم صهیونیستی که پیش تر خان یونس را منطقه امن اعلام کرده بود از روز دوشنبه فرمان تخلیه این منطقه برای انجام عملیات زمینی را صادر کرده است. همین امر بسیاری از فلسطینیان را که بارها آواره شده‌اند تحت فشار شدید قرار داده است، به ویژه آنکه کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی معضلی اساسی برای غیرنظامیان محسوب می‌شود.

نظر شما