شناسهٔ خبر: 67842602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اعرافی؛

حمایت ایران از غزه و فلسطین، بر اساس تأکیدات قرآن کریم است

حوزه/مدیرحوزه های علمیه گفت: حمایت ایران از مسلمانان به ویژه مردم فلسطین و غزه برگرفته از تاکیدات قرآن کریم و اهل بیت(ع) و رسالت‌ها و پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار خلیفه مبارک الظاهری، عضو مجلس افتا شرعی و رئیس دانشگاه علوم انسانی محمد بن زاید امارات متحده عربی که در سالن اجتماعات هتل کرستون شهر قازان برگزار شد، طی سخنانی با ابراز خرسندی از دیدار هیئت شرکت کننده اماراتی در اجلاس علمای کشورهای عضو بریکس بر اهمیت روابط دینی فرهنگی و دینی و موسسات و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران با مراکز دینی و اسلامی کشور امارات تاکید کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به برخی از پیشرفت‌ها و تحولات مهمی که در حوزه‌های علمیه ایران به ویژه بعد از انقلاب اسلامی، همچنین به بعضی از طرح‌های کلان و پروژه‌های پژوهشی در حوزه های علمیه و مجامع دانشگاهی کشور اشاره کرد.

وی ساختار و نظام آموزشی و مراحل تحصیلی طلاب و روحانیون درحوزه‌های علمیه در رشته های مختلف علوم اسلامی در حوزه‌های علمیه را تبیین کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان سپس به مسئله حمایت ایران از مسلمانان به ویژه مردم فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: این حمایت از تاکیدات قرآن کریم و اهل بیت(ع) و رسالت‌ها و پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است و تاکید کرد بر اساس نظریه انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه است ایشان تاکید کردند به نظر ما اگر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند و روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی خود را با رژیم صهیونیستی قطع نمایند و مجامع بین‌المللی اقدامات ظالمانه اسرائیل را محکوم کنند و در این سرزمین انتخابات آزاد برگزار شود مسئله فلسطین حل می‌شود

در این دیدار خلیفه مبارک الظاهری، رئیس دانشگاه بن زاید امارات ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از دیدار با آیت الله اعرافی و هیئت همراه گفت: ما ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک دینی و فرهنگی فراوانی با هم داریم و امیدوارم روابط دینی و فرهنگی و علمی ما گسترش و تعمیق پیدا کند.

وی در این دیدار آیت الله اعرافی را به کشور امارات دعوت کرد تا از مراکز علمی و دینی و اسلامی این کشور دیدار و بازدید کند و با مقامات و مسئولان دینی و فرهنگی این کشور تعامل و هم افزایی داشته باشد.

آیت الله اعرافی در قازان آیت الله اعرافی در قازان آیت الله اعرافی در قازان آیت الله اعرافی در قازان

نظر شما