شناسهٔ خبر: 67842247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سریلانکا مشخص شد

اقتصادنیوز: کمیته مستقل انتخابات سریلانکا امروز تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را روز ۲۱ سپتامبر برابر با ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از مبدا «کلمبو» با انتشار این خبر افزود: سریلانکا انتخابات ریاست جمهوری را در مورخ ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد کرد. برگزاری این انتخابات آزمونی است برای اعتماد به تلاش های اقتصادی «رانیل ویکره مسینگه» رئیس جمهوری کنونی این کشور که با بدترین بحران اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این گزارش می افزاید: تاریخ برگزاری انتخابارت ریاست جمهوری سریلانکا امروز از سوی کمیته مستقل انتخابات تعیین و اعلام شد و ثبت نام از نامزدها در مورخ ۱۵ اوت (۲۵ امرداد ۱۴۰۳) آغاز می شود.

بنابراین گزارش رقبای اصلی ویکره مسینگه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، «او ساجیت پرماداسا» ، رهبر اپوزیسیون و «آنورا دیسانایاکه» رهبر یک حزب سیاسی چپ است که به دنبال بروز مشکلات اقتصادی در این کشور، محبوبیت پیدا کرده است.

این گزارش می افزاید: این نخستین انتخابات در سریلانکا پس از اعلام ورشکستگی در سال ۲۰۲۲ میلادی است که بازپرداخت ۸۳میلیادر دلاری بدهی های داخلی و خارجی را تعلیق کرد، این امر پیامدهای شدید داخلی اقتصادی را برای سریلانکا از جمله کمبود شدید مواد غذایی، دارو و سوخت و خاموشی های گسترده به دنبال داشت.

نظر شما