شناسهٔ خبر: 67840665 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخی سازمان‌ها برنامه‌های مدیریت مصرف برق را اجرا نمی‌کنند

وزیر نیرو با بیان اینکه گروه‌های واکنش سریع صنعت برق در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: همچنان برخی اداره‌ها و سازمان‌ها برنامه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت نمی‌کنند که ضرورت دارد در این خصوص شرکت‌های توزیع نهایت دقت و نظارت را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جلسه فوق‌العاده با مدیران ارشد شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای سراسر کشور گفت: پس از چندین ماه کار و تلاش شبانه‌روزی توسط همکاران صنعت برق که از ابتدای پاییز سال گذشته آغاز شد، اکنون به روز‌های اوج بار مصرف برق در فصل گرم سال رسیده‌ایم و لازم است تا با ایجاد آمادگی حداکثری پاسخگوی تقاضای مصرف برق بخش‌های مختلف بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی شبانه‌روزی گروه‌های واکنش سریع و عوامل امدادی سراسر کشور بیان کرد: با توجه به افزایش شدید مصرف و فشار مضاعفی که به شبکه برق وارد می‌شود، لازم است گروه‌های واکنش سریع و عوامل امدادی در سراسر کشور به صورت شبانه روزی در حال آماده باش باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل پیش آمده را حل کنند.

وزیر نیرو با پیش‌بینی ایجاد شرایط سخت در حوزه تولید و تأمین برق کافی از روز شنبه اضافه کرد: باتوجه به اوج‌گیری میزان تقاضای مصرف برق و استمرار آن در روز‌های پیش رو لازم است با دقت و حساسیت بسیار بالایی برنامه‌های تولید، انتقال و مدیریت مصرف برق اجرایی شود تا شرایط پیش رو با حداقل مشکل پشت سر گذاشته شود.

وی در خصوص مدیریت مصرف بخش اداری نیز ضمن تشکر از همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها بیان کرد: همچنان برخی اداره‌ها و سازمان‌ها برنامه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت نمی‌کنند که ضرورت دارد در این خصوص شرکت‌های توزیع نهایت دقت و نظارت را داشته باشند.

محرابیان در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از همراهی مشترکان بخش خانگی با صنعت برق خاطرنشان کرد: انتشار فیلم‌های کوتاه از زحمات همکاران ما در واحد‌های نیروگاهی در فضای مجازی و واکنش‌های مثبت افکار عمومی به این فیلم‌ها نشان داد اکثریت هموطنان عزیزمان با صنعت برق در مدیریت اوج بار همراه هستند و لازم است نسبت به همراه کردن اندک گروه‌های پرمصرف نیز اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد تا روز‌های گرم پیش رو با کمترین مشکل پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما