شناسهٔ خبر: 67840067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مردم به شایعات درباره اشعه فرابنفش توجه نکنند

زهره آقاجانی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: چنین گرمایی که امروز وجود دارد در گذشته نیز سابقه داشته و مردم به شایعات در خصوص اشعه فرابنفش توجه نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، گفت: اشعه ماورای بنفش خورشید در همه طول سال می‌تابد و خواصی نیز برای بدن دارد و این اشعه طیفی از تابش نور خورشید است که بخشی از آن توسط ازن جذب می‌شود و به طور کلی عواملی همچون زاویه تابش نور خورشید به زمین و میزان ازن موجود در استراتوسفر بر آن تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: اشعه فرابنفش به دسته‌های مختلفی از محدوده خیلی کم و بی‌خطر تا مرحله خطرناک (که نیازمند محافظت‌هایی برای بدن است)، تقسیم می‌شود و چنانچه میزان این اشعه بالای ۶ تا بیش از ۱۱ باشد، باید بدن را از مواجهه مستقیم با نور خورشید محافظت و از کرم‌های ضد آفتاب، عینک‌های مخصوص به‌ویژه در ساعات ۱۰ تا ۱۶ روز استفاده کرد.

ضیاییان تاکید کرد: شایعاتی که مطرح می‌شود و اینکه نباید افراد از منزل خارج شوند، درست نیست و ما همواره با چنین شرایطی در تابستان‌ها در کشور در طول سال‌های گذشته نیز مواجه بودیم.

نظر شما