شناسهٔ خبر: 67837447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بحث عفاف و حجاب یک قانون اسلامی و شرعی است و ربطی به دولت‌ها ندارد

«فراتر از قانون از هیچ‌کس و هیچ مجموعه‌ای انتظاری نداریم. بحث عفاف و حجاب نیز یک قانون اسلامی و شرعی است که به فرموده مقام معظم رهبری ربطی به دولت‌ها ندارد و یک امر فطری اخلاقی و اجتماعی است. تاکید ما بر این است که امر به معروف و نهی از منکر حتماً باید آگاهانه باشد که با توجه به همین موضوع مسئله آموزش بسیار جدی دنبال می‌شود.»

صاحب‌خبر -

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه فراموش شده است و آنچنان که باید و شاید به آن توجه نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سجاد ناصر امروز (چهارشنبه ۳ مرداد ماه) در همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر زنجان، با بیان اینکه ستاد فرا قوه‌ای امر به معروف و نهی از منکر در راستای ترویج معروفات و زدودن منکرات فعالیت کرده و در این مسیر گام برمی‌دارد، تصریح کرد: اگر ما ضعف و کاستی در جامعه داریم به این دلیل است که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجه بوده‌ایم.

ناصر با تاکید بر اینکه توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک تاکید قرآنی نیز به شمار می‌رود، ادامه داد: به لحاظ زمانی و توانی برای این فریضه مهم در جامعه وقت گذاشته نشده است، لذا هر دستگاه و مجموعه‌ای باید در این حوزه احساس وظیفه کند که در این راستا دستگاه‌های اجرایی که بالای ۱۵ نفر هستند شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

او با اشاره به اینکه به همه گزارشات مردمی که به ستاد می‌رسد رسیدگی می‌شود، توضیح داد: طی چهار ماه گذشته حدود ۶۵ گزارش مردمی داشتیم که همه آن‌ها را به دستگاه‌های مربوطه ارجاع دادیم.

ناصر در ادامه گریزی به موضوع آموزش زده و افزود: تاکید ما بر این است که امر به معروف و نهی از منکر حتماً باید آگاهانه باشد که با توجه به همین موضوع مسئله آموزش بسیار جدی دنبال می‌شود.

او با یادآوری اینکه با همکاری سپاه یک سری از آموزش‌ها را نیز داخل استان داشتیم، تصریح کرد: در همین راستا ۵۰۰ نفر از بانوان در سه روز و به مدت چهار ساعت دوره‌های مهارت تذکر لسانی در زمینه عفاف و حجاب و مسائل روز را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه اخیرا نیز دوره زیست عفیفانه از طریق ستاد مرکزی راه‌اندازی و به صورت کشوری اجرا می‌شود، گفت: مسائل مهم کشوری در این دوره بحث می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان ترویج ازدواج آسان، فرزندآوری و جلوگیری از قتل نفس است.

ناصر در ادامه گریزی به فعالیت سامانه سو زد و تصریح کرد: این اپلیکیشن از طریق فضای بازار قابل نصب بوده که در واقع یک مثلث بین مسئول، مردم و ستاد است.

او با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این سامانه بسیاری از معضلات و مشکلات به راحتی قابل رصد خواهد بود، تصریح کرد: از ویژگی‌های این سامانه نسبت به سایر نرم‌افزارها می‌توان به استقلال از بدنه دولت قابل رصد بودن اقدامات کاربران از ابتدا تا انت‌ها بر خط بودن و فراوانی موضوعات قابل احصا اشاره کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به بحث طرح عملیاتی کردن طرح معروفات و منکرات، تصریح کرد: در همین راستا نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زده شده است که معروفات و منکرات و روند حل مشکلات را اولویت‌بندی کنند که تقریبا نصفی از دستگاه‌های موارد خواسته شده را ارسال کردند و نصف دیگر هنوز موارد را نفرستاده‌اند.

ناصر با تاکید بر اینکه فراتر از قانون از هیچ‌کس و هیچ مجموعه‌ای انتظاری نداریم، توصیح داد: بحث عفاف و حجاب نیز یک قانون اسلامی و شرعی است که به فرموده مقام معظم رهبری ربطی به دولت‌ها ندارد و یک امر فطری اخلاقی و اجتماعی است.

وی با توضیح این مطلب که کار فرهنگی زمان‌بر هزینه بر و دیربازده است، تاکید کرد: از همین رو همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

نظر شما