شناسهٔ خبر: 67836822 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

لطیفی: قرعه استقلال برعکس پرسپولیس در هفته‌های اول آسان است؛ گفتم پرسپولیس سزاوار قهرمانی بود و فحش خوردم

پیشکسوت باشگاه استقلال می گوید نمی دانم چرا بعضی جاها تیتر زدند قرعه وحشتناک برای استقلال!

صاحب‌خبر -
لطیفی: قرعه استقلال برعکس پرسپولیس در هفته‌های اول آسان است/ گفتم پرسپولیس سزاوار قهرمانی بود و فحش خوردم
کد خبر: 668608
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۵:۱۰

روزبه دلاور| مراسم قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتبال برگزار شد و شانزده تیم حاضر در جدول مسابقات رقیب‌های خود را شناختند.

به گزارش روزنامه «اعتماد»، بازی‌ها از روز بیست و پنجم ‌همین ماه برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات تیم‌های تراکتور و سپاهان با توجه به بازیکنانی که جذب کردند رقیبان سرسختی برای پرسپولیس و استقلال به حساب می‌آیند ضمن اینکه تیم‌هایی مثل ملوان و گل‌گهر و آلومینیوم و شمس‌آذر هم از غول‌کش‌های همیشگی لیگ محسوب می‌شوند و با حضور سایر تیم‌های پرطرفدار پیش‌بینی می‌شود لیگ جذاب‌تری را نسبت به چند فصل اخیر پیش روی خواهیم داشت. با‌توجه به قرعه‌کشی بازی‌ها با علی لطیفی پیشکسوت استقلال که در یک مقطع کوتاه در آسیا پیراهن پرسپولیس را هم بر تن کرده بود‌ تماس گرفتیم تا نظر وی را در‌خصوص وضعیت سرخابی‌ها بدانیم. آنچه در ادامه می‌خوانید، چکیده‌ای از اظهارنظرهای این پیشکسوت فوتبال ما است.

 

قرعه‌کشی بازی‌ها انجام شد‌. در ابتدا دوست دارید درباره استقلال صحبت کنید یا پرسپولیس؟

استقلال! چون دیدم یک جا تیتری زده بودند قرعه وحشتناک بد برای استقلال! این تیم شش بازی آخرش سخت است و به این جهت این‌طور تیتر زدند اما من بازی‌های اول این تیم را دیدم از نظر من در پنج بازی اول عمدتا با تیم‌هایی بازی دارد که می‌شود گفت قرعه بسیار مناسبی دارد. در لیگ، تیم‌های مدعی داریم و تیم‌هایی که حداقل در ظاهر جزو تیم‌های آخر جدولی محسوب می‌شوند. در ابتدای بازی‌ها گرفتن امتیازات کامل امتیاز مثبتی است. بارها دیدیم یک تیم معمولی در بازی‌های اول خوب نتیجه گرفته و تا پایان فصل روال خوب خودش را حفظ کرده چون بازیکنان اعتماد به نفس پیدا کردند، مربی هم همین‌طور‌. برای همین می‌گویم قرعه استقلال بسیار‌ مناسب است.

تا هفته ششم که دربی برگزار می‌شود از نظر شما استقلال می‌تواند به شرایط آرمانی برسد؟

صد‌در‌صد جا می‌افتند. پنج هفته اول بازی‌های استقلال با تیم‌هایی است که یا یکی، دو فصل است که در لیگ ‌برتر هستند و با سه رقیب مدعی دیگر بازی ندارند. درباره آقای نکونام یک نکته بگویم.

بفرمایید!

استقلال در 10سال گذشته دور باطلی می‌زد و هر ۶ ماه مربی جدید می‌آورد یا هر سال بازیکن جدید می‌آوردند. ما هیچ وقت ثبات لازم در این تیم ندیدیم اما برای اولین‌بار در 10سال گذشته استقلال با یک مربی از ابتدای فصل تا پایان فصل پیش و همچنین در ابتدای فصل جدید کارش را شروع کرده که این‌ نکته مهمی است. چیزی که در پرسپولیس بنیان‌ آن را برانکو گذاشت و یک ‌دهه شاهدش بودیم، شاید پرسپولیس در کادر مدیریت تغییراتش بیشتر بود اما مربیان و بازیکنان ثبات ‌داشتند. حالا نکونام ‌هم با حمایت پیشکسوتان ماندگار شده و می‌تواند در بهترین شرایط تیمش را در هفته ششم به مصاف پرسپولیس بفرستد .

مدیرعامل فولاد گفته قرعه‌کشی و از قبل برنامه‌ریزی می‌شود! این مساله را تایید می‌کنید؟

من تا چیزی را ندانم درباره آن صحبت نمی‌کنم اما آنهایی که قرعه را برداشتند محمدرضا مهدوی و سهراب بختیاری‌زاده دو تن از دوستان من هستند اگر از قبل برنامه‌ریزی شده باشد قاعدتا آنها می‌دانند. اصلا چنین چیزی نیست، باور دارم در لیگ فرسایشی چنین چیزی نیست اگر تورنمنت باشد می‌شود قبول کرد. مثلا قرعه را برای فلان تیم هموار کردند تا فینال بازی‌های ساده‌ای داشته باشد اما در لیگ این‌طور نیست چون فرق نمی‌کند تیم‌های مدعی چه زمانی باهم ‌برخورد می‌کنند. مثلا از نظر من قرعه استقلال آسان است و ممکن است یک کارشناس بگوید قرعه این تیم سخت است چون نگاه‌شان به بازی‌های پایان فصل است. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، اگر ثبات داشته باشد و نفرات خوبی جذب کرده باشد برایش فرقی نمی‌کند مقابل چه تیمی چه زمانی بازی می‌کند.

درباره وضعیت پرسپولیس چه نظری دارید؟

پارسال ابر و ماه و‌ فلک دست به دست هم داد تا این تیم قهرمان شود البته من اعتقاد دارم این تیم سزاوار قهرمانی بود و به خاطر همین دوستان به بنده فحش هم دادند! اما به لحاظ فوتبالی این تیم بهتر کار کرد حالا کاری به داوری یا گل آفساید و این حرف‌ها که مرتبط به کارشناسان داوری است، ندارم. امسال این تیم با نفراتی که از دست داده و مربی جدید که آمده کارشان سخت است. امسال تیم‌های سپاهان و به خصوص تراکتور مدعیان جدی هستند، چرا‌که تراکتور بازیکنان مهم پرسپولیس که در قهرمانی‌ها جزو ارکان اصلی این تیم‌ بودند را جذب کرد. من یک دوستی در خارج از کشور دارم که پرسپولیسی است، حرف قشنگی زد، گفت پرسپولیس جدا از اینکه یک دهه شرایط ایده‌آل داشته و پایه‌هایش را برانکو ریخته، در بازیکنان هم ثبات داشت و آن بازیکنان تاثیرگذار را حفظ می‌کرد. مثلا یک مسی می‌آید یک جام‌جهانی را می‌برد. پرسپولیس با از دست دادن ترابی و به خصوص بیرانوند خیلی ضرر کرد. بیرانوند شاید فصل پیش عملکرد خوبی نداشت اما او گلر شماره یک ‌تیم ‌ملی است‌. در زمان ‌ما عابدزاده که بود خیال ما از پشت سرمان راحت بود حالا هم بیرانوند این نقش را دارد. از طرفی ترابی هم فصل فوق‌العاده‌ای را پشت‌ سر گذاشت.

قرعه برای پرسپولیس چطور است؟

دقیقا برعکس استقلال است! بازی‌های این تیم سخت شروع می‌شود و در ادامه کار راحتی دارند. مربی اگر می‌ماند با قاطعیت می‌گفتم این تیم ‌می‌تواند بازی‌های اول خودش را مثل سال‌های قبل موفق پشت سر بگذارد اما الان دچار تردید هستیم.‌ نکته دیگر اینکه پرسپولیس برخلاف استقلال فصل‌های اخیر موفق بوده و این‌ خودش شخصیت تیمی می‌آورد. اما کمک‌هایی که به مربی جدید کمک می‌کنند کار بسیار مهمی پیش رو دارند تا تیم و‌ شرایط تیم و اتفاقات برای این تیم ‌را کاملا بشکافند. سرمربی جدید پرسپولیس فضای فوتبال ایران را نمی‌شناسد که با همه جای دنیا فرق دارد! ما در سخت‌افزار مشکل داریم معضل دیگر شرایط استادیوم‌ها است که مربیان خارجی نمی‌توانند کار تاکتیکی را پیاده کنند و جوی که در استادیوم‌ها است. اگر بازی‌های سخت ابتدای فصل را پشت سر بگذارند مدعی شماره یک ‌قهرمانی می‌شوند اما اگر این اتفاق رخ ندهد با فشار فزاینده که هواداران به خاطر از دست دادن مهره‌های کلیدی به مدیریت و همکاران‌شان وارد می‌کنند؛ البته از جهتی اگر موفق شوند که می‌گویند برای ما بازیکن ملاک نیست و با هر بازیکنی می‌توانیم موفق شویم.

 

نظر شما