شناسهٔ خبر: 67836690 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جلسه ساماندهی هیئات مذهبی مهاجران افغانستانی در تهران برگزار شد

فاطمه علی آبادی

جلسه ساماندهی هیئات مذهبی مهاجران افغانستانی در تهران به همت اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی در حرم مطهر امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ساماندهی هیئات مذهبی مهاجران افغانستانی در تهران با حضور مسئولین و اعضای بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی مهاجران افغانستانی استان تهران به همت اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی در حرم مطهر امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

جلسه ساماندهی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستانی در تهران برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام باقربیگی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: قریب به هفت ماه است که سازمان تبلیغات اسلامی با وزارت کشور تفاهم نامه‌ای را در راستای ساماندهی اتباع افغانی را در دست اقدام دارند

وی با اشاره به اینکه هیأتی های افغانستانی از دلباختگان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند عنوان کرد: با تلاش‌هایی که در این یک سال صورت گرفته موفق شدیم تا هیأتی های افغانی در دریافت مجوز مشکلی نداشته باشند همچنین در بحث نذورات تاسوعا و عاشورا سعی شده برای شما تسهیلاتی را داشته باشیم البته می‌دانیم که نتوانستیم حق مطلب را به جای آوریم اما امیدوار هستیم برای ایام پایان ماه سفر و به مناسبت شهادت حضرت مجتبی علیه السلام و شهادت رسول مکرم اسلام و حضرت رضا علیه الصلاة و السلام ان شاءالله بتوانیم جبران مافات کنیم و تسهیلاتی را برای هیئات مذهبی فراهم سازیم.

جلسه ساماندهی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستانی در تهران برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تهران با بیان اینکه در استان تهران قریب به ۵۰۰ هیأت مذهبی وجود دارد گفت: امسال برای بیش از ۵۰۰ هیأت برادر و خواهر افغانی مجوز صادر شده است و این ظرفیت بزرگی است که باید به آن توجه شود. لازم است از این ظرفیت به خوبی و به نفع اسلام، تشیع و صدور پیام امام حسین (ع) استفاده شود. در میان اصحاب امام حسین (ع) که در روز عاشورا به شهادت رسیدند افرادی از کشورهایی چون آفریقا، حبشه، یمن و… حاضر بودند و امروز نیز در برنامه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از همه نژادها پاکستانی، افغانی، ایرانی، اعراب و… حضور دارند چرا که فرمودند حب الحسین یجمعنا محبت امام حسین (ع) همه این عزیزان را گرد هم جمع می‌کند.

باقربیگی بیان داشت: چنانچه هیئات مذهبی اتباع افغانستانی سر و سامان پیدا کند ما نیز در صدور مجوز با آنان هماهنگ خواهیم شد. اگر این هیئات تحت نظارت یک تیم و مسؤول باشد آنان می‌توانند پل ارتباطی به ما و هیئات باشد. بر همین اساس هیئات شاهد خدمت رسانی بهتر خواهند بود.

جلسه ساماندهی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستانی در تهران برگزار شد

لازم به ذکر است در پایان این جلسه، از میان ۳۳ نامزد عضو شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی مهاجران تهران انتخابات برگزار و در نهایت ۸ نفر با بیشترین آرا انتخاب شدند.

نظر شما