شناسهٔ خبر: 67836204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

انتصابات دقیقه نودی و بخشنامه بی‌اثر مخبر

انتصابات دقیقه نودی به رغم بخشنامه محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و آنطور که زرآبادی نوشته، دولت چهاردهم با آنها برخورد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - موضوع انتصابات دقیقه نودی از روزهای منتهی به انتخابات شروع شد و همچنان هم ادامه دارد. گوش دولتی‌ها انگار به حرف هیچ کسی بدهکار نیست! رئیس جمهور منتخب می‌گوید، محمد مخبر بخشنامه می‌دهد و ... ؛ فرقی ندارد. شاهدیم که هر روز اخبار تازه‌ای از این انتصابات می‌رسد. یک روز پتروشیمی‌ها، یک روز وزارت اقتصاد، یک روز بانک توسعه صادرات، یک روز سفیر ایران در یونسکو و ... .

ادامه دار شدن این روند صدای نزدیکان پزشکیان را در آورده و با انتقادات جدی مواجه شده است. حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان که چند روز قبل در توییتر نحوه دور زدن بخشنامه مخبر و عوض کردن تاریخ انتصابات را برملا کرده بود، اکنون نوشته: بر اساس گزارش‌های رسیده، علی‌رغم دستور رئیس‌جمهور منتخب و بخش‌نامه سرپرست محترم ریاست جمهوری، انتصابات متعددی در بانک توسعه صادرات و شرکت‌های تابعه‌ آن پس از ابلاغ این دستور و بخش‌نامه انجام گرفته که حتماً به‌فوریت پس از استقرار دولت چهاردهم اصلاح خواهد شد. از جناب آقای مخبر انتظار می‌رود با ورود مؤثر به موضوع انتصابات این‌چنینی و جلوگیری از این روند اجازه ندهند، تخلفاتی از این دست به پای دولت سیزدهم نوشته شود.

در اینکه دولت پزشکیان بعد از استقرار به این انتصابات رسیدگی خواهد کرد، شکی نیست اما آنچه اکنون اهمیت دارد این است که چطور با وجود بخشنامه سرپرست ریاست جمهوری شاهد ادامه این رویه هستیم؟ واقعا حرف مخبر را نمی‌خوانند و آن بخشنامه را به هیچ گرفته‌اند؟ یا اساسا بخشنامه‌ای نمایشی صادر شده تا تخلفات جاری به حساب دولت سیزدهم نوشته نشود؟

احتمال دوم قطعا سناریویی بدبینانه است که رد آن یک راه بیشتر ندارد. آقای مخبر باید هرچه سریعتر اقدام کرده و اثربخشی بخشنامه خود را تضمین کند. ورود وی به این موضوع و ممانعت از ادامه این روند تنها راه پاک کردن دامن دولت سیزدهم از ننگ این وضعیت است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما