شناسهٔ خبر: 67835664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش خبرنگار مهر از پاریس؛

تکرار خاطرات لندن ۱۲ سال بعد در پاریس/ این اروپایی‌های ناخن خشک!

رضا خسروي

حجم انتقاداتی که از میزبانی فرانسه توسط تیم‌های شرکت کننده تا قبل از مراسم افتتاحیه صورت گرفته، خاطرات المپیک لندن که ۱۲ سال پیش برگزار شد را زنده کرد تا میزبانی اروپایی ها زیر سوال برود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - رضا خسروی - پاریس: دوازده سال پس از آن که لندن میزبانی بازی های المپیک ۲۰۱۲ را بود و در طول برگزاری آن رویداد بارها به خاطر کمبودها و نواقص میزبانی اش مورد اعتراض و انتقاد شرکت کنندگان و مهمانان قرار گرفت، فرانسه میزبان بزرگترین رویداد ورزش دنیا شده و همان اعتراضات و انتقادات را بار شیب تندتری متوجه خود می داند.

یادآوری اتفاقاتی که در المپیک لندن رخ داد هر چند از حیث نتیجه و مدال آوری برای ایران و کاروان ورزشی اش شیرین است و حلاوت رقم خوردن بهترین نتایج تاریخ المپیک های ایران هنوز زیر زبان ورزش کشور است، اما تکرار آن روزها بر خودبزرگ بینی کشورهای اروپایی در میزبانی از رویدادهای ورزشی مهر تایید می زند.

تکرار خاطرات لندن ۱۲ سال بعد در پاریس/ این اروپایی‌های ناخن خشک!

حد فاصل لندن تا پاریس ریو برزیل و توکیو ژاپن میزبانی بازی های المپیک را برعهده گرفتند و شرکت کنندگان با خاطره ای خوش و کمترین انتقاد در این دو رویداد شرکت کردند و با خاطراتی خوش به کشورشان برگشتند. اما فرانسه دوباره خاطرات ناخوشایند لندن را تکرار کرد. خاطراتی که بخشی از آن برگرفته از فرهنگ اروپایی ها و توهم خودبزرگ بینی و نگاه بالا به پایین آنهاست.

فرانسه همانگونه میزبانی می کند که انتظارش می رفت، آنها توجه زیادی به رعایت آداب پذیرایی از مهمان نمی کنند و صرفا به دنبال این هستند که قدرت خودشان را در بخش های دیگر به شرکت کنندگان و مردم جهان دیکته کنند.

هر چند هنوز بازی ها به طور رسمی شروع نشده و قرار است مراسم افتتاحیه جمعه شب برگزار شود، اما در همین چند روز صدای تیم های زیادی به خاطر میزبانی فرانسوی ها درآمده است. جدا از مسئولان کاروان ورزش ایران که از وضعیت دهکده بازی ها راضی نیستند، کشورهای پرتعداد دیگری هم نسبت به میزبانی پاریسی ها انتقاد کرده اند.

از خوابگاه های پرایرادی که در دهکده بازی ها برای اسکان ورزشکاران در نظر گرفته شده است تا وضعیت رستوران های ورزشکاران و غذاهایی که برای آنها در نظر گرفته شده است تا مرکز رسانه ای آشفته و باری به هر جهت که در طبقه زیرین یک هتل در نظر گرفته شده است و ساختار مرکز رسانه ای سایر المپیک ها را ندارد.

تکرار خاطرات لندن ۱۲ سال بعد در پاریس/ این اروپایی‌های ناخن خشک!

به همه انتقاداتی که از میزبانی پاریس می شود باید مخالفت های پرتعداد کشورهای مختلف با حضور کاروان ورزش رژیم صهیونیستی را هم اضافه کرد. استقبالی که از کاروان ورزش فلسطین به هنگام ورود به پاریس از سوی مردم و رسانه ها صورت گرفت خود مهر تاییدی است که کاروان رژیم کودک کش صهیونیستی به اشتباه در این رویداد شرکت کرده است.

اما فرانسوی ها که می خواهند المپیک متفاوتی را تجربه کنند، بدون توجه به همه این انتقادات و همه کمبودهایی که برای میزبانی دارند، کار را طبق آنچه خودشان در نظر گرفته اند پیش می برند. اما این تازه آغاز راه است و در روزهای آینده اتفاقات تازه ای برای میزبانی این کشور رخ خواهد داد.

تکرار خاطرات لندن ۱۲ سال بعد در پاریس/ این اروپایی‌های ناخن خشک!

کشوری که تمام توان و انرژی اش را برای برقراری امنیت مراسم افتتاحیه و برگزاری بازی ها گذاشته اما هنوز نتوانسته است به حد مطلوب برسد و برخی اتفاقات ناخوشایند بر این موضوع مهر تایید زده است. قطعا در روزهای آینده خبرهای جدیدی را در مورد اتفاقات پاریس خواهید شنید.

نظر شما