شناسهٔ خبر: 67835635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گوترش: وضعیت نوار غزه فاجعه کامل است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت انسانی در غزه یک فاجعه کامل وترکیبی از دو موضوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: وضعیت نوار غزه یک فاجعه کامل  است که پیش از این در هیچ میدان جنگی سابقه نداشته است.

وی اضافه کرد: اول، یک میدان جنگ که بالاترین سطح کشتار و ویرانی را دارد از زمانی که دبیرکل هستم.

خبر مرتبط
دیدار احتمالی این مقامات/ کشورهایی که برای آتش‌بس غزه خیز بر داشتند

اقتصادنیوز: رسانه های رژیم اسرائیل از احتمال دیدار رئیس موساد این رژیم با رئیس سیا آمریکا، رئیس اطلاعات مصر و نخست وزیر قطر طی روزهای آینده بر سر آتش بس در غزه خبر دادند.

گوترش تصریح کرد که این جنگ، ماهیت آشفته خاصی دارد. ابتدا شمال مورد حمله قرار گرفت. به مردم گفته شد که به جنوب بروید. سپس مرکز مورد حمله قرار گرفت و به مردم نیز گفته شد که به جنوب بروید. اما ناگهان مجبور شدند به شمال برگردند، زیرا ظاهراً مشکل حل نشد.سپس به جنوب رفتند، اما ناگهان دوباره به مرکز رفتند، زیرا ظاهراً مشکل مرکز حل نشد. و هر زمان به مردم گفته می شد که به جای دیگری نقل مکان کنند و مردم از جایی به مکان دیگر در جستجوی ایمنی که در هیچ مکانی وجود ندارد حرکت می کردند.

گوترش ادامه داد: دلیل دوم این است که سطح کمک های بشردوستانه کاملاً با نیازها تناسب ندارد. ما در شرایط بی قانونی کامل هستیم؛ وضعیتی که قانون و نظم به کلی از بین رفته است. هیچ کس مسئول امنیت در هیچ کجای منطقه غزه نیست. بنابراین هر لحظه شاهد غارت کاروان ها هستیم.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: بنابراین، ترکیب این دو عامل، نحوه انجام عملیات نظامی و شرایط توزیع کمک‌های بشردوستانه، وضعیت انسانی بسیار بهت آوری را ایجاد می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که آمار شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۰ هزار و ۴۰۳ نفر رسیده است.

رژیم اسرائیل پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسرای خود در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) طی عملیات موسوم به طوفان الاقصی به راه افتاد، به اهداف خود نرسیده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما