شناسهٔ خبر: 67835086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

ساعت کاری این استانها در هفته آینده تغییر می کند

تحریریه جهان صنعت نیوز

ساعات کاری دستگاههای اجرایی برخی از استان‌ها در روزهای ۶، هفت و هشت مرداد ماه کاهش یافت و برخی از استان‌ها نیز شنبه تعطیل شدند. استانداران براساس اقلیم و شرایطی که در هر استان حاکم است، تصمیم می گیرند که ادارات، کارخانه جات را تعطیل کنند یا ساعات اداری کم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، با افزایش گرمای هوا ادارات برخی از استان‌ها تعطیل شدند. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور امروز پنجشنبه گفت: استانداران براساس اقلیم و شرایطی که در هر استان حاکم است، تصمیم می گیرند که ادارات، کارخانه جات را تعطیل کنند یا ساعات اداری کم شود.

بنابراین اختیار به استان‌ها داده شده که با توجه به بوم و اقلیم و میزان گرمای استان، در ستاد استانی تصمیم گیری کرده و متناسب با آن پیشنهادات خود را اطلاع رسانی کنند ممکن است یک استان ساعات اداری را کم کند یا یک استان در یک روز خاص تعطیل کند یا در همان روز استان دیگری کارخانه‌های پرمصرف را تعطیل کند پس این اختیار به استان‌ها داده شده که بنا به وضعیت گرمایی که دارند، خودشان تصمیم گیری کنند. این تصمیمات ممکن است استان به استان متفاوت باشد.

بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی، حسب موافقت و دستور مقام عالی استان در راستای مدیریت مصرف برق و با هدف کمک به پایداری برق خانگی و تأمین برق بخش تولید، صنعت و کشاورزی، با توجه به روند افزایشی دما در روزهای آتی و پیش بینی هوای گرم در هفته آینده، ساعات کار دستگاه های اجرایی، سازمان ها، موسسات، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری ها، بانک ها، شرکت های بیمه ای و دانشگاه های سراسر استان در تاریخ های ۶ و۷ و ۸ مرداد ماه از ۶ صبح تا ۱۱ ظهر خواهد بود؛ لذا بر این اساس اقدامات لازم در راستای رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی می بایست توسط دستگاههای اجرایی صورت پذیرد.

روشن و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج در ادارات مورد تأکید است. جهت رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ، مدیران موظف هستند کسری ساعت را به صورت دورکاری و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق مقررات جبران کنند. دستگاه‌های خدمات‌رسان ، نیروهای دارای نوبت کاری شیفت‌گردان ، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مشمول کاهش ساعت کاری ادارات نبوده و فعالیت این مراکز به ‌روال عادی است.

استانداری همدان در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هفته آینده ۲ ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

ایرنا در خبری نوشت: در این اطلاعیه که امروز پنجشنبه صادر شده آمده است: پیرو مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان، با توجه به پیش‌بینی تداوم افزایش دمای هوا و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد؛ تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانکهای استان از روز شنبه ۶ مرداد تا پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ صبح فعالیت خود را آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، رأس ساعت یازده تعطیل شوند.

این اطلاعیه تاکید می کند: این دستورالعمل شامل مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای دارای شیفت کاری نمی شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

محسن نعمتی گفت: به علت ماندگاری گرمای هوا، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در هفته پیش رو از شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته تغییر کرد.

نعمتی اظهار کرد: با استناد به مصوبه کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان و تأیید استاندار فارس، ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان (مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها) از روز شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ تعیین شده است و کسری ساعت موظفی به صورت دورکاری و با برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی براساس مقررات، جبران می‌شود.

وی افزود: براساس این مصوبه همه دستگاه‌های دولتی به غیر از بانک‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان روز یکشنبه ۷ مرداد تعطیل هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به برنامه ریزی و نظارت بر دورکاری کارکنان و کنترل آن، اقدام کنند.

نعمتی افزود: بیمارستان‌ها، مراکز امدادی و اتفاقات، خدمات امداد جاده‌ای، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی، اورژانس، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، آتش نشانی و مراکز انتظامی، بخش عملیاتی خدمات پست و تأمین کالاهای ضروری، باید براساس روال قبل ارائه خدمت کنند.

 

اقتصادانلاین

نظر شما