شناسهٔ خبر: 67835062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گلستان:

ایجاد اختلاف بین امت اسلامی خطرناک ترین سلاح دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: ایجاد اختلاف بین امت اسلامی، خطرناک ترین سلاحی است که در دست دشمنان اسلام قرار دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در آئین تکریم، تجلیل و معارفه نماینده جامعه المصطفی العالمیه در استان گلستان، اظهار کرد: مسحیت با همدیگر اختلافات متعددی داشتند؛ اما با هم کنار آمدند، چرا ما مسلمانان که محوری همانند قرآن و سنت رسول خدا را در دست داریم کنار هم نیستیم؟
 
به گفته وی؛ در شرایط حساس امروز جهان اسلام، مسلمانان باید از خواب غفلت بلند شوند، مذاهب مختلف اسلامی با هر عقیده ای که هستند باید ضمن احترام به افکار واندیشه ها ی مبانی مذاهب، وحدت بین امت اسلامی را حفظ  و نهادینه کنند.
 
امام جمعه گرگان با عنوان اینکه مسئله غزه و فلسطین مصیب بار و غم انگیز است و دل مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را خون کرده است، تصریح کرد: مثل آفتاب روشن است که اگر امت اسلامی دچار اختلاف نمی شدند، قطعا امروز گرفتار مسئله فلسطین و تجاوز وحشیانه به غزه نبودند.
 
وی افزود: مسلمانان فردای قیامت باید جواب بدهند که چرا به آیه شریفه « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ» توجه نکردند ؟ چرا به جای اینکه « أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» طوری دیگر عمل کردند؟
 
به گفته وی؛ ما پیرو پیامبری هستیم که تا به مدینه منوره آمد، عهد اخوت بین مسلمین ایجاد کرد، پیامبر (ص) قبل از اینکه با وحی الهی جامعه را تربیت کند با اخلاق و کرامت‌های اخلاقی مردم را تحت تأثیر قرار داد.
 
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در هر جایگاهی که قرار دارید باید زبان و تفکر خودتان را کنترل کنید، گفت: اینکه مذهبی خودش را حق مطلق و مذاهب دیگر را باطل بداند امکان پذیر نیست و هیچ وقت میسر نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: اوایل انقلاب خیلی تلاش داشتند که در استان ما ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی درست کنند؛ اما لطف خدا و زحمات علمای شیعه و اهل سنت نقشه های شوم آنان را از بین برد.
 
به گفته وی؛ مردم استان گلستان فرهنگ وحدت پذیرفتند و این همدلی به یک نماد ملی تبدیل شده که ما از این الفت قلوب و نزدیک کردن دل ها به همدیگر که موجب رضایتمندی خدا شده است، بسیار خوشحال هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطر نشان کرد: کسانی که در راستای وحدت و نزدیک کردن قلوب تلاش می کنند قطعا دارای قیامتی با کرامت خواهند بود.
 
انتهای پیام/

نظر شما