شناسهٔ خبر: 67834862 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فراکسیون زنان مجلس در نامه‌ای مطرح کرد؛

بازنگری در اعضای کارگروه انتخاب معاونت زنان و خانواده

فراکسیون زنان مجلس دوازدهم در نامه‌ای به مسعود پزشکیان خواستار بازنگری در اعضای «کارگروه انتخاب معاونت زنان و خانواده رییس جمهور» در جهت تشکیل کابینه‌ای متدین و کارآمد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فراکسیون زنان مجلس دوازدهم در نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب، مسعود پزشکیان نوشت:

بسمه تعالی

ریاست محترم منتخب جمهوری اسلامی ایران؛

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان حفظه الله؛

سلام علیکم

ضمن تبریک انتخاب شایسته شما از سوی ملت شریف ایران به عنوان سکاندار دولت جمهوری اسلامی ایران به استحضار می‌رساند بعد از ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ که انتخاب مردم، حضرتعالی را از «نمایندگی مردم» و پذیرش مسئولیت در «قوه مقننه» به جایگاه ویژه و مهم «ریاست قوه مجریه» فراخواند و عزیمت جنابعالی را از بهارستان به پاستور قطعی نمود، اهتمام شما برای تشکیل کارگروه‌ها و شوراهای راهبردی جهت بهره بردن از «خرد جمعی» و نیز مواضع انقلابی شما در قبال محور مقاومت و غزه تحسین برانگیز بود.

اما پس از مشاهده لیست اعضا این شوراها و کارگروه‌ها و با توجه به سوابق و کارنامه‌هایی که از اعضای مذکور موجود است، بر آن شدیم که در راستای مدد و هم افزایی و تعامل سازنده همچون چهار دوره گذشته مجلس شورای اسلامی، خودمان را در کنارتان ببینیم و هر چه در توان داریم به میدان آوریم که تجربه ثابت کرده است هم افزایی قوای مقننه و مجریه چیزی جز قدرتمندی و افزایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و رضایت خدا که در راستای رضای مردم است نخواهد داشت.

از آنجایی که فراکسیون زنان و خانواده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در جریان انتخابات، تاکید جناب آقای پزشکیان بر اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری را بارها و بارها دیده و به عزم جزمتان بر توجه ویژه به «منظومه فکری امامین انقلاب در حوزه زنان و خانواده» آگاه است، پیشنهاد بازنگری در انتخاب اعضای کارگروه «انتخاب معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری» را برای انتخاب این معاونت فرا دستگاهی که جایگاه راهبردی و مهمی دارند، در جهت تشکیل یک «کابینه متدین، انقلابی و کارآمد» محضرتان ارائه می‌دهد.

اگر برای این معاونت «میدان دار» بخواهیم مگر نباید امین باشد؟ ️صادق باشد، ️متدین باشد، ️از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد؟ رهبر حکیم انقلاب فرمودند «️ایمان یک شاخص مهم است… ️امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود به اینها مسئولیت داد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است. ️اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است. ️سابقه سو نداشته باشند، این یک معیار است. ️نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی مشغول به کار می‌شود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرف‌ها، می‌شود کارآمدی را هم تشخیص داد.» (۱۴۰۳/۴/۳۱)

فراکسیون زنان ضمن ابراز همکاری و تعامل سازنده برای طی مسیر موفقیت و ابراز نگرانی با روند فعلی، اعلام می‌دارد که در جهت انتخاب این معاونت و معرفی افراد کارشناس و نخبه برای به کارگیری در این کارگروه، آمادگی کامل دارد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

والسلام علی من التبع الهدی

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی

نظر شما