شناسهٔ خبر: 67833820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بازگشت سردار آزمون به فوتبال آسیا خبر غافلگیر کننده است. مهاجم تیم ملی که فصل گذشته برای رم بازی می کرد قرار است پیراهن شباب الاهلی را بر تن عقبگرد عجیب سردار با انتخابی دور از انتظار

رویداد امروز-امیرحسین احتشامی: مهاجم تیم ملی که فصل گذشته برای رم بازی می کرد قرار است پیراهن شباب الاهلی را بر تن کند. تیم اماراتی که همین شانزدهم مردادماه در مرحله نخست پلی اف لیگ نخبگان آسیا به مصاف سپاهان می رود.اما حضور سردار آزمون در لیگ امارات با هر متر و معیاری یک عقبگرد عجیب باید تلقی کرد.

صاحب‌خبر -

رویداد امروز-امیرحسین احتشامی: مهاجم تیم ملی که فصل گذشته برای رم بازی می کرد قرار است پیراهن شباب الاهلی را بر تن کند. تیم اماراتی که همین شانزدهم مردادماه در مرحله نخست پلی اف لیگ نخبگان آسیا به مصاف سپاهان می رود.اما حضور سردار آزمون در لیگ امارات با هر متر و معیاری یک عقبگرد عجیب باید تلقی کرد. ستاره ای که انتظار می رفت حداقل تا چند فصل دیگر در فوتبال اروپا به کارش ادامه دهد. این انتقال در شرایطی برای ستاره 10 سال اخیر فوتبال ایران رخ می‌دهد که آزمون همچنان با بایرلورکوزن قرارداد داشت و صحبت‌های زیادی درباره علاقه سویا به او وجود داشت که درنهایت این انتقال به دلیل مبلغ نزدیک به 13 میلیون یورویی که باشگاه اسپانیایی باید برای جذب مهاجم ایرانی تیم آلونسو هزینه می‌کرد به نتیجه نرسید تا شماره 20 تیم ملی فوتبال ایران در تصمیمی غیرمنتظره سر از الشباب الاهلی دربیاورد. آزمون در فصل گذشته در 29 مسابقه در سری‌آ ایتالیا و جام حذفی این کشور و البته رقابت‌های لیگ اروپا فرصت بازی به دست آورد که توانست 3 گل بزند و روی 4 گل تیمش هم در طول 801 دقیقه حضور در ترکیب رم موثر بود. در شرایطی که 3 سال دیگر از مدت قرارداد همکاری سردار آزمون با بایرلورکوزن باقی‌مانده، در روزهای گذشته شایعات درباره آینده کاری او به اوج خود رسیده است و از تیم‌های مختلفی به عنوان مقصد احتمالی آزمون یاد می‌شود.باشگاه سویا یکی از مشتریان دست به نقد سردار آزمون در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود اما خواسته سویایی‌ها در زمینه انتقال قرضی آزمون مورد پذیرش مسئولان باشگاه بایرلورکوزن قرار نگرفته و حالا گفته می‌شود که مدیران باشگاه آلمانی تنها در صورت دریافت پیشنهاد در زمینه خرید قطعی آزمون، این پیشنهاد را بررسی می‌کنند. در این میان، خبری جنجالی در رسانه‌ها منتشر شد که رفته‌رفته به نظر می‌رسد این خبر جنجالی در حال محقق‌شدن بوده و مضمون خبر منتشره هم انتقال آزمون به شباب‌الاهلی است.آزمون در سالیان اخیر در فوتبال باشگاهی روسیه و سپس آلمان و ایتالیا کارش را دنبال کرده و هیچ‌گاه در حوزه خلیج‌فارس تجربه بازی ندارد. با این وجود گفته می‌شود که مدیران باشگاه شباب‌الاهلی که در حاضر سعید عزت‌اللهی را در اختیار دارد و در فصول گذشته احمد نوراللهی و مهدی قائدی عضو این باشگاه بودند، درصدد جذب آزمون هستند و پیشنهاد خود را به باشگاه آلمانی ارسال کرده‌اند و طرفین در حال نهایی‌کردن توافقات هستند و سردار آزمون هم موافق این انتقال است. ظاهرا مبلغ این انتقال پنج میلیون یورو است و سردار روز دوشنبه تست‌های پزشکی شباب‌الاهلی را در دوبی پشت سر خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد طی روزهای آتی خبر رسمی این انتقال از سوی دو باشگاه آلمانی و اماراتی و البته شخص سردار آزمون اعلام خواهد شد.به هر حال سردار یکی از چهره‌های ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود به‌ویژه آنکه او فصل گذشته بعد از جدایی قرضی‌ای که از بایرلورکوزن داشت، راهی رم شد اما عملکرد پرفرازوفرود او در این تیم ایتالیایی زمینه‌ساز ادامه همکاری‌اش با رمی‌ها نشد و قرارداد قرضی او به حالت دائمی در نیامد.آزمون حالا همین نزدیکی‌ها می‌آید تا فوتبالش را امارات دنبال کند و احتمالا دیگر از بازی در فوتبال باشگاهی سطح نخست جهان برای آزمون خبری نخواهد بود.

نظر شما