شناسهٔ خبر: 67831884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري مطلوب آزمون حرفه مهندسان کيفيت نظارت‌ها را ارتقا مي‌دهد

صاحب‌خبر -
برگزاري مطلوب آزمون حرفه مهندسان کيفيت نظارت‌ها را ارتقا مي‌دهد
خبرگزاری آریا - مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران ساختمان گفت: برگزاری مطلوب آزمون حرفه مهندسان، کیفیت نظارت ها را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری آریا از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، ناصر رضایی مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی در سه نوبت صبح و عصر پنجشنبه) و صبح فردا (جمعه) گفت: برگزاری مطلوب این آزمون به ارتقاء و افزایش کیفیت نظارت بر ساخت و سازها کمک خواهد کرد.
رضایی در جریان بازدید از روند برگزاری این آزمون افزود: بر این اساس، تعداد 11 هزار و 232 داوطلب شامل 10 هزار و 995 نفر در حرفه مهندسان و 237 نفر در حرفه کاردان ها و معماری و تجربی در این آزمون شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان، هشت هزار و 642 نفر از آقایان و 2 هزار و 353 نفر از خانم ها هستند که در هفت رشته عمران، معماری، نقشه برداری، ترافیک، شهرسازی، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی در این آزمون شرکت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: این آزمون میزان صلاحیت مهندسان برای ورود به هفت رشته مذکور را مشخص خواهد کرد و قطعا تاثیر قابل توجهی در آینده مهندسی استان در حوزه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهد داشت.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: مبنای پذیرش در این آزمون، کسب حداقل نمره پیش بینی شده آزمون است که کسانی که موفق به کسب این نمره شوند می‌توانند برای دریافت پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسی اقدام کنند.

نظر شما