شناسهٔ خبر: 67829330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با سازه‌های غیرمجاز در سواحل بوشهر برخورد قضایی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تأکید بر ساماندهی سازه‌های غیرمجاز در سواحل استان گفت: برای ساماندهی این سازه‌های غیرمجاز مهلت یک ماهه نسبت به معرفی به دستگاه قضایی داده شده و عزم و اراده قاطع برای برخورد با متخلفان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز در نشست کمیته مدیریت سواحل استان بوشهر با تأکید بر ساماندهی سازه‌های غیرمجاز در سواحل استان بوشهر گفت: در این راستا برای ساماندهی سازه‌های غیرمجاز ساحلی مهلت یک ماهه نسبت به معرفی به دستگاه قضایی داده شده است.

وی ساخت‌وساز سازه در سواحل به‌صورت غیرمجاز را سبب بروز مخاطرات مختلف دانست و بیان کرد: در این راستا عزم و اراده قاطع برای ساماندهی مناسب و برخورد با متخلفان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه این بندر در شاخص کالاهای عمومی رتبه سوم و در عرصه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری رتبه دوم در بین دیگر بنادر کشور دارد گفت: یکی از مهمترین توسعه زیرساخت‌ها در افزایش فعالیت بندری بوشهر ساخت زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر است که جاده دسترسی آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شکیبی‌نسب صدور مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین بوشهر با مساحت 236 هکتار را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پروژه برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین بوشهر به‌زودی اجرایی می‌شود.

ضرورت افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش فعالیت‌های ترانزیت کالا در بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: به سبب وضعیت عمق کانال بندر بوشهر عمده شناورهای حامل کالاهای ترانزیت برای ورود به بندر و اسکله بوشهر با 60 درصد ظرفیت خود بارگیری دارند، از همین رو با هدف رونق بیشتر ترانزیت باید افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز با بیان اینکه ایران تنها عضو انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در خاورمیانه است گفت: اخیراً این انجمن با حضور 53 کشور از جمله ایران در آفریقا برگزار شده است.

مهدی نیکوکار انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی را ظرفیت بسیار مهمی برای حوزه مهندسی سواحل و بنادر دانست و خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر شیوه‌نامه سمینار آیکوپمس تهیه و به بنادر کشور ابلاغ شد تا مشارکت موثر در این حوزه انجام شود.

وی از راه‌اندازی اتاق فکر حوزه مدیریت سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و بیان کرد: در این اتاق فکر موضوع و مشکلات مدیریت سواحل بررسی و راهکارهای مورد نیاز ارائه می‌شود.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کمیته مدیریت سواحل با حضور استانداران تشکیل می‌شود خاطرنشان کرد: این مهم ظرفیت استانی بسیار مناسب در حوزه مدیریت سواحل و بنادر محسوب می‌شود و در این حوزه تجمیع سامانه‌ها نیز در حال پیگیری است که تحقق این مهم به افزایش بهره‌وری از سامانه‌ها کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/190

 

نظر شما