شناسهٔ خبر: 67827921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد

مدیر امور منابع آب دماوند از مسدود کردن ۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مهرآباد و شابلاغی، آئینه‌ورزان و مشا شهرستان دماوند خبر داد و گفت: با این عملیات از خروج بیش از ۲۹۰۰ هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، حسن زحمتکش با اشاره به مسدود شد چاه های غیرمجاز در سطح دماوند، گفت: در راستای حفظ منابع آبی از ابتدای خرداد تاکنون 85 حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق مهرآباد و شابلاغی، آئینه‌ورزان و مشا شهرستان دماوند مسدود شده است. همچنین با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی 15 حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مهرآباد و شابلاغی به عمق 248 متر و آبدهی 10 لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی افزود: این چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده و با انجام این عملیات از خروج 108 هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

زحمتکش تصریح کرد: در جهت صیانت از منابع آبی 18 حلقه چاه غیرمجاز در منطقه آئینه‌ورزان به عمق 850 متر و آبدهی 8 لیتر در ثانیه پر و مسدود شد که با انجام این عملیات از خروج 150 هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و دریافت دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی 52 حلقه چاه غیرمجاز در منطقه مشا به عمق 2180 متر و آبدهی 23.5  لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

زحمتکش با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات از خروج 465 هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما