شناسهٔ خبر: 67826898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

موزه فرهنگ و آموزش قزوین به مدرسه پاسداران منتقل شود

فرزانه فتحی

استاندار قزوین گفت: موزه فرهنگ و آموزش قزوین به مدرسه پاسداران منتقل شود تا بدینوسیله آثار فاخر موجود در این موزه بیشتر در معرض دید مردم و گردشگران قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در موزه فرهنگ و آموزش آثار فاخری وجود دارد و بنای موزه بسیار زیبا و دیدنی است ولی به‌نظر می‌رسد موقعیت فعلی برای کاربری موزه مناسب نیست و ظرفیت نمایشی ندارد، به‌همین دلیل باید این موزه به دبیرستان پاسداران که در مجموعه دولتخانه صفوی قرار دارد، منتقل شود.

استاندار قزوین افزود: یکی از نقاط قوت قزوین پیشینه تاریخی و فرهنگی آن است که بخش عمده‌ای از آن شامل موضوعات آموزشی می‌شود و اگر این آثار به دبیرستان پاسداران منتقل شود به طور قطع بیشتر دیده می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه دبیرستان پاسداران تخریب نخواهد شد، گفت: علاوه بر آثار آموزشی می‌توان سایر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری را هم به این فضا منتقل کرد و یک موزه جامع در اختیار مردم و گرشگران قرار داد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه ساختمان جدید مدرسه پاسداران که از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری شهید به استان درحال احداث است تا مهرماه سال جاری تکمیل می‌شود، این امکان وجو دارد که موزه در آینده نزدیک به مدرسه پاسداران قدیم منقل شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ساختمان موزه فرهنگ و آموزش فعلی هم می‌تواند تبدیل به فضایی مناسب برای گردهمایی‌های بازنشستگان فرهنگی تبدیل شود تا آنها بتوانند برنامه‌های مناسبتی و فعالیت‌های متنوع خود را در این بنای زیبای تاریخی برگزار کنند.

در موزه فرهنگ و آموزش قزوین با تلاش دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان آثار قدیمی از مدارس و فرهنگیان پیشکسوت گردآوری شده و تاریخ بیش از یک سده نظام تعلیم و تربیت استان قزوین در قالب اسناد تاریخی، انواع تصاویر، وسایل آموزشی قدیمی، کتاب‌های درسی، وسایل آزمایشگاهی و سایر ابزارهای آموزشی در چند بخش به‌نمایش گذاشته‌است.

این موزه در خیابان شهید انصاری و در محل مدرسه دیانت همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ پذیرای گردشگران است.

موزه فرهنگ و آموزش قزوین به مدرسه پاسداران منتقل شود

موزه فرهنگ و آموزش قزوین به مدرسه پاسداران منتقل شود

انتهای پیام/

نظر شما