شناسهٔ خبر: 67826291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد؛

ترانزیت بیش از ۴۲۴ هزار تن کالا در گیلان

رشت- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بیش از ۴۲۴ هزار تن کالا از طی چهار ماه سال‌ جاری ترانزیت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی نیک فهم صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به ترانزیت ۴۲۴ هزار و ۵۲۱ تن کالا از طی چهار ماه سال‌جاری اظهار کرد: از این مقدار، ۴۱۱ هزار و ۹۳۷ تن مربوط به مرز آستارا و ۱۲ هزار و ۵۸۴ تن نیز مربوط به مرز انزلی بوده است.

وی افزود: در زمان یاد شده ۳۰۹ هزار و ۱۳۹ تن کالا از مرزهای استان وارد و ۱۱۵ هزار و ۳۸۲ تن نیز از مرز آستارا خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۳۳ درصدی در بخش ترانزیت ورودی و ۲۶ درصدی در بخش ترانزیت خروجی داشته است.

نیک فهم با بیان اینکه عمده ترانزیت‌های ورودی آرد و گندم و کالاهای خروجی سیب زمینی و چای بوده است، گفت: در زمان یاد شده ۴۹ هزار و۱۴۳ تن کالا از مرز آستارا وارد و خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در بخش واردات، ۲۶ درصد کاهش و همچنین طی این مدت ۴۴۲ هزار و ۴ تن کالا از مرز آستارا صادر شده است که ۱۹ درصد افزایش داشته است.

نیک فهم در ادامه با بیان اینکه عدس، جو و انواع تخته، عمده‌ترین کالای وارداتی و میوه و تره‌بار و انواع کاشی مهمترین کالای صادراتی بوده است، ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری، ۱۹ هزار و ۶۱ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۴ دستگاه وارد مرز آستارا شده و ۲۸ هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۲۳۰ دستگاه از این مرز خارج شده‌اند که میانگین تردد ۳۸۴ دستگاه بوده است.

وی پیرامون وضعیت تردد مسافر در مرز آستارا طی سه ماهه اول سال جاری نیز گفت: در این مدت تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۳ مسافر وارد مرز آستارا و ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر ن خارج شده‌اند که میانگین تردد روزانه مسافران در این مدت ۴۷۰ نفر بوده است.

نیک فهم گفت: در بحث حمل و نقل بین المللی ۶ شرکت مربوط به کالا و یک شرکت نیز در امر جا به جایی مسافر فعالیت دارند، همچنین بیش از ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در سطح استان در حال فعالیت است.

نظر شما