شناسهٔ خبر: 67825953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دانشگاه هنر اسلامی تبریز میزبانی می‌کند؛

طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها

تبریز-اولین دوره «طرح ملی توانمندسازی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسری کشور»از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۸ مردادماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر (آزاده، جانباز، همسر و فرزند شهید، آزاده و جانباز بالای ۲۵% و رزمندگان) توسط اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در مردادماه سال جاری با میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تابستان ۱۴۰۳ و ۳۶ رشته هنری و مهارتی برگزار می‌شود.

این دوره مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل کارگاه‌های آموزشی مهارت در رشته‌های فنی و هنری می‌باشد که دانشجویان در پایان دوره در رشته‌ای که شرکت نموده‌اند صاحب مهارت اولیه خواهند شد و زمینه مهارتی و شغلی فراهم می‌شود تا دانشجو بتوانند در حین تحصیل یا پس از فراغت از تحصیل، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند.

این طرح طی ۱۰ روز و در دو بازه زمانی ۱۰ تا ۱۹ مردادماه ویژه دانشجویان پسر و ۱۹ تا ۲۸ مردادماه ویژه دانشجویان دختر برگزار خواهد شد و برگزاری دوره کاملاً رایگان بوده و هزینه طرح از طریق سازمان دانشجویان تأمین گردیده است.

اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر برای اولین‌بار در تبریز با حضور ۲۰۰ دانشجو پسر و ۲۰۰ دانشجو دختر از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی برگزار می‌شود و کارگاه‌های مهارتی این رویداد کوتاه‌مدت بوده است و در حاشیه این دوره برنامه متنوع فرهنگی، تفریحی، گردشگری و ورزشی پیش‌بینی‌شده است.

این رویداد مهارت‌افزایی در ۳۶ رشته هنری و مهارتی از جمله قلم‌زنی، انگشتر سازی، پایه جواهرسازی، حکاکی فلز، میناکاری، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، آینه‌کاری، خاتم‌کاری، معرق چوب و منبت، مدل قالب سفال، کار با چرخ سفالگری، ساخت سفال، نقاشی روی کاشی و سفال، بافت فرش و گلیم، طراحی سنتی و…برگزار می‌شود و تمام امکانات رفاهی، آموزشی، اسکان، تفریحی و… برای شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

نظر شما