شناسهٔ خبر: 67825486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آمریکا چین را به حمایت از کره شمالی متهم کرد+ جزئیات

ایرنا : وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای خبر از تحریم ۶ فرد و پنج شرکت چینی به اتهام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در تأمین و ارسال تجهیزات به کار گرفته شده در موشک‌های بالستیک کره شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: کره شمالی در نقض آشکار قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل، به شلیک موشک‌های بالستیک از جمله تلاش ناموفق اخیر برای قرار دادن یک ماهواره نظامی در مدار زمین ادامه داده است.

این بیانیه می‌افزاید: علاوه بر این، کره شمالی موشک‌های بالستیک خود را به فدراسیون روسیه ارسال کرده است که همچنان مراکز جمعیتی غیرنظامی و زیرساخت‌ها را در اوکراین هدف قرار می‌دهد.

در ادامه بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: کره شمالی برای پیشبرد برنامه‌های خود به شبکه‌ها و شرکت‌های خارجی تکیه کرده تا تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را تأمین کند.

بر اساس این بیانیه، کشورهای ثالث این قطعات را از تولیدکنندگان بین‌المللی خریداری کرده و سپس آنها را به کره شمالی ارسال می‌کنند؛ اقدامی که موجب می‌شود تولیدکنندگان اصلی از این موضوع که تولیدات آنها در نهایت در برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ به کار گرفته خواهند شد، با خبر نشوند.

به نوشته ساوت چاینا مورنینگ پست، ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد را در روسیه، هنگ کنگ، چین و همچنین در ترکیه و امارات متحده عربی به بهانه اینکه محصولات و خدمات آنها روسیه را قادر می‌سازد تا تلاش‌های جنگی خود را ادامه دهد، هدف تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش تر اعلام کرده بود: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) دو فرد روس و سه نهاد مستقر در روسیه را به دلیل تسهیل انتقال تسلیحات بین روسیه و کره شمالی تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: روسیه و کره شمالی همکاری‌های نظامی خود را در سال گذشته تقویت کرده‌اند و کره شمالی موشک‌ها و مهمات بالستیک را در اختیار روسیه قرار داده است. پیونگ یانگ در ازای حمایت از مسکو، به دنبال کمک نظامی از روسیه است.

نظر شما