شناسهٔ خبر: 67824728 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) نکات مهم در تربیت کودک از نگاه ایرج طهماسب

ایرج طهماسب: مهم‌ترین فاکتور برای کار کردن با بچه‌ها این است که حوصله آن‌ها سر نرود، چون زود همه چیز را می‌فهمند بنابراین باید تندتر بگویید، باید بامزه‌تر بگویید و سر آن‌ها را گرم کنید. هر زمان احساس کنند سرکار هستند بلند می‌شوند و می‌روند. شلوغ‌کاری در برنامه‌های کودک را هم می‌فهمند که الکی است یا واقعی یا اینکه از ته دل نیست مثل اینکه این خاله و آن عمو و این خانم یا آن آقا کار‌هایی که می‌کنند واقعی است یا نه.

صاحب‌خبر -

ایرج طهماسب در گفتگو با اکبر نبوی در رابطه با نکات مهم در تربیت و برنامه‌سازی کودک: برخی کودک را از انسان جدا می‌دانند و می‌گویند بزرگ که شدید انسان می‌شوید. تلقی من اینچنین نیست. من می‌گویم این موجود ۵ ساله، ۱۰ ساله یا ۷ ساله کامل است، فقط میزان اطلاعات او کم است. اطلاعات با فهم فرق می‌کند.

اطلاعات شما اضافه می‌شود و یک جا‌هایی می‌توانید این اطلاعات را قطع کنید، ولی در فهم یک بچه کوچک با بنده موقع تماشای فیلم یا منظره تفاوتی نیست؛ بنابراین من بچه‌ها را بسیار جدی نگاه می‌کنم یعنی مثل خودم نگاه می‌کنم و می‌گویم حواس این بچه جمع است و نکند چیز غلطی بگویم، چون او مچ من را می‌گیرد.

مهم‌ترین فاکتور برای کار کردن با بچه‌ها این است که حوصله آن‌ها سر نرود، چون زود همه چیز را می‌فهمند بنابراین باید تندتر بگویید، باید بامزه‌تر بگویید و سر آن‌ها را گرم کنید. هر زمان احساس کنند سرکار هستند بلند می‌شوند و می‌روند. شلوغ‌کاری در برنامه‌های کودک را هم می‌فهمند که الکی است یا واقعی یا اینکه از ته دل نیست مثل اینکه این خاله و آن عمو و این خانم یا آن آقا کار‌هایی که می‌کنند واقعی است یا نه.

نظر شما