شناسهٔ خبر: 67822846 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قلم قرمز روی جدید‌ترین گوشی شیائومی

ردمی ۱۳ شیائومی در بازه قیمت ردمی نوت ۱۳ و گلکسی A۱۵ قرار می‌گیرد، اما در هیچ آیتمی به گرد پای آن‌ها نمی‌رسد

صاحب‌خبر -

فرارو - ردمی ۱۳ جدید‌ترین گوشی شیائومی در بازار موبایل است.

به گزارش فرارو؛ قیمت ردمی ۱۳ توسط فروشنده‌های موبایل بسته به فضای ذخیره‌سازی بین ۹ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود که در همین بازه قیمت با دوتا از قلدر‌ترین میانرده‌های اقتصادی بازار روبرو می‌شویم. اولی گلکسی A۱۵ سامسونگ است و دومی ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G شیائومی. در هر آیتم ردمی ۱۳ به‌عنوان جدید‌ترین گوشی شیائومی تسلیم ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A۱۵ سامسونگ است و می‌توانیم با خیال راحت روی جدید‌ترین گوشی شیائومی قلم قرمز بکشیم.

ردمی ۱۳ با نمایشگر IPS

ردمی ۱۳ شیائومی با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچ از نوع IPS روانه بازار شده است. نمایشگری که حدود ۸۵ درصد قاب رویی را اشغال کرده و تصاویر را با تراکم پیکسل ۳۹۶ppi نمایش می‌دهد و به فن‌آوری کورنینگ گوریلاگلس مجهز شده است.

ردمی ۱۳ شیائومی در همین آیتم رقابت را به امثال ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A۱۵ سامسونگ می‌بازد. ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G از نمایشگری از نوع AMOLED استفاده می‌کند و گلکسی A۱۵ به صفحه‌نمایش سوپر AMOLED مجهز شده است. نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت جزو خجالت‌آورترین ویژگی‌های صفحه نمایش ردمی ۱۳ شیائومی به‌حساب می‌آیند.

ردمی ۱۳ شیائومی با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل

ردمی ۱۳ شیائومی با همان حسگر اصلی ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G شیائومی پا به میدان گذاشته است. حسگر دو مگاپیکسل ماکرو نیز در ترکیب دوربین ردمی ۱۳ حضور دارد، اما به‌شکل معناداری خبری از حسگر اولتراواید نیست و همین فاکتور تفاوت ردمی ۱۳ و ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G شیائومی را نشان می‌دهد.

ردمی ۱۳ شیائومی در بخش دوربین حریف قدرتمندی برای گلکسی A۱۵ سامسونگ هم به‌شمار نمی‌رود و طرفداران گوشی‌های کره‌ای حسگر ۵۰ مگاپیکسل A۱۵ را به دوربین ردمی ۱۳ ترجیح می‌دهند.

ردمی ۱۳ شیائومی با تراشه اصلی ۱۲ نانومتری

ردمی ۱۳ شیائومی بیشتر از هر بخش دیگری در آیتم پردازنده ناامید‌کننده ظاهر می‌شود. تراشه به‌کار رفته برای ردی ۱۳ شیائومی، از نوع مدیاتک G۹۱ اولترا است. تراشه ۱۲ نانومتری شیائومی ۱۳ به‌زبان ساده حدود ۱۰ درصد ضعیف‌تر از تراشه شش نانومتری ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G عمل می‌کند.

ردمی ۱۳ شیائومی در همین آیتم مقابل گلکسی A۱۵ شکست سنگین‌تری را متحمل می‌شود و به‌همین خاطر خرید ردمی ۱۳ شیائومی به گیمر‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

ردمی ۱۳ با باتری پنج هزار و ۳۰ میلی‌آمپرساعت

ردمی ۱۳ شیائومی فقط روی کاغذ نسبت به ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A۱۵ سامسونگ، باتری بهتری دارد.

ردمی ۱۳ شیائومی از باتری پنج هزار و ۳۰ میلی‌آمپر ساعت سود می‌برد که ۳۰ آمپر بیشتر از باتری ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A۱۵ ظرفیت بیشتری دارد. با این حال دست بالای ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A۱۵ در بخش باتری همین تفاوت ناچیز را جبران می‌کند و اتفاقا به دوام بیشتر باتری آن‌ها کمک می‌کند.

ردمی ۱۳ با قیمت ۹ تا ۹.۵ میلیونی

ردمی ۱۳ شیائومی با قیمت ۹ تا تقریبا ۹ میلیون و ۵۰۰ در ویترین موبایل‌فروشی‌ها جا خوش کرده است. قیمت ردمی ۱۳ شیائومی درحالی بیش از ۹ میلیون از سوی فروشنده‌ها تعیین شده که در همین محدوده قیمت می‌شود گلکسی A۱۵ سامسونگ را خرید.

گلکسی A۱۵ نسخه ۲۵۶ گیگ بسته به میزان حافظه‌موقت بین ۹ تا ۱۰ میلیون فروخته می‌شود و تقریبا در همه آیتم‌ها اوضاع بهتری از ردمی ۱۳ شیائومی دارد.

ردمی نوت ۱۳ شیائومی هم که انصافا ارزش خرید بیشتری نسبت به ردمی ۱۳ دارد، کمتر از یک میلیون با ردمی ۱۳ شیائومی اختلاف قیمت دارد و می‌شود با حدود ۱۰ میلیون تومان سراغ نسخه ۲۵۶ گیگ ردمی نوت ۱۳ شیائومی رفت.

مقایسه ردمی 13 با ردمی نوت 13 و  A15

مدل

ردمی 13

ردمی نوت 13 نسخه 4G

گلکسی A15

نمایشگر

IPS LCD

AMOLED

سوپر AMOLED

 

حسگر اصلی

108 مگاپیکسل

108 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

مدیاتک G91 اولترا

اسنپدراگون 685

مدیاتک G99

ظرفیت باتری

پنج هزار و 30 میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

محدوده قیمت (نسخه 256)

9 تا 9 میلیون و 500 هزار تومان

10 تا 10 میلیون و 900 هزار تومان

هفت تا 10 میلیون تومان

برچسب‌ها:

نظر شما