شناسهٔ خبر: 67822322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان مازندران:

مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی باید کاهش یابد

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان مازندران بر لزوم کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، عباس پوریانی، طی سخنانی در نشست مشترک با قضات دادسرای عمومی مرکز استان مازندران، با تأکید بر مطلب فوق ابراز داشت: پرونده‌های قضایی می بایست ضمن رعایت کامل موازین قانونی، مورد رسیدگی قرار گیرد تا مردم با صدور آرای متقن و صحیح، عدالت را درک و لمس کنند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان، رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها، اهتمام ویژه و تلاش جهادی می‌طلبد که به لطف پروردگار، تلاش همکاران را در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل برای رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: ارتقای دانش حقوقی مردم، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی را در پی دارد که اقدامات لازم در راستای فرهنگ سازی این مهم با بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی و تریبون‌های عمومی مانند نماز جمعه و مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به اصل برخورداری از حسن خلق و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و بیان داشت: درب اتاق مدیران دستگاه قضایی استان باید به روی مردم باز باشد تا روند ارتباط مراجعان به دستگاه قضایی تسهیل یافته و مردم درخواست‌های خود را در کمترین زمان ممکن مطرح نمایند.

نظر شما