شناسهٔ خبر: 67821980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش جبلی به اظهارات ایرج طهماسب/ بیرون از صداوسیما نطق‌کشی نکنند اینجا هجمه‌ای نمی‌‌شود

رئیس صدا و سیما درباره اظهارات جدید ایرج طهماسب نکاتی را مطرح کرد و خبری از ساخت سریال درباره شهید امیرعبداللهیان و شهید ابراهیم رئیسی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «طوبی» که به کارگردانی سعید سلطانی در حال ساخت است با خبرنگاران گفت‌وگو کرد. او در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره تحول در سریال‌سازی و اینکه پا به پای برنامه‌سازی خلاقانه که مصداق بارز آن «حسینیه معلی» است که توانست از استقبال خوبی در ایام محرم برخوردار شود این نکته را مطرح کرد.

او گفت: تولید کار فاخر فقط مشروط به بودجه نیست مشروط به متن قوی و فیلمنامه خوب و عوامل تولید است. ما باید تلاش کنیم و در این جهت گام برداشته‌ایم. بهترین عوامل تولید با تجربه‌ترین در کنار خلاق‌ترین و با استعدادترین عوامل هنری و بازیگران و عوامل پشت دوربین را فراهم کنیم و البته داستان‌های جذاب و مورد نیاز و مورد علاقه مخاطب را نیز در دستور کارمان قرار دهیم.

تحول سریال‌سازی در تلویزیون چگونه پیش می‌رود؟

رئیس صداوسیما در ادامه پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، تأکید کرد: ما در حال حاضر حدود 12 کار خوب و فاخر جلوی دوربین داریم که تا سال 1404 تقریباً کنداکتور نمایشی و سریال‌های ما تکمیل است به جز یک مقطع زمانی در یکی از شبکه‌ها که آن هم انجام خواهد شد. همان‌طور که اشاره کردم 12 کار جلوی دوربین داریم تعداد کارهای بیشتری نیز در پیش‌تولید و مرحله تکمیل فیلمنامه‌اند.

12 سریال جلوی دوربین/ تا 1404 کنداکتور بسته است

وی افزود: یک حرکت با جهش خوب در سیمافیلم و دفتر فیلمنامه شروع شده است. هم فیلمنامه‌هایی را متناسب با خلأهایی که در سریال‌ها داشتیم پُر کنیم و هم داستان‌ها را؛ مجموعه سیمافیلم با تجربه‌ای که کسب کرده و ساختار جدید و متمرکز نمایشی خود، به تدریج این کارها را به آنتن می‌رساند. بنابراین ما تا پایان سال 1404 کنداکتور نمایشی‌مان تکمیل شده به جز یک مقطع زمانی در یکی از شبکه‌ها که آن هم انجام خواهد شد. در حال حاضر فیلمنامه کارها و پیش‌تولید آنها را برای بعد از 1404 فکر می‌کنیم و در دستور کارمان داریم.

هیچ تغییر مدیریتی در صداوسیما نداریم

جبلی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییری در معاونت‌ها و مدیران رسانه ملّی اتفاق خواهد افتاد، گفت:‌ ما کارمان فعلاً با این ترکیب فعلی مدیرمان پیش می‌رود و قصدی برای تغییر نداریم.

او همچنین درباره تنوع ژانر و توجه به بانوان پیش‌برنده در کاراکترهای سریال‌های تلویزیونی، خاطرنشان کرد: این تنوع را تلاش می‌کنیم به شکل حداکثری محقق شود هم در تنوع ساختاری تولید و هم در تنوع موضوعی و داستانی. در هر دو جنبه در کارگروه‌های محتوایی‌مان بررسی می‌کنیم هم در فراخوان فیلمنامه‌نویسان و ایده‌پردازان برای شکل‌گیری کارهای جدید و هم در پذیرش کارهای جدیدی که به دفتر فیلمنامه و سیمافیلم پیشنهاد می‌شود.

تلاش برای تنوع ژانر در سریال‌سازی

رئیس صداوسیما ادامه داد: سعی می‌کنیم تا حد زیادی این ترکیب متوازن تنوع ساختاری و داستانی را رعایت کنیم در سال آینده به همین ترتیب خواهد بود. امسال کار تاریخی، طنز و کار ملودرام اجتماعی با موضوعات مختلف و سال آینده هم به ترتیب. بنای تحول نمایش در صداوسیما مبتنی بر همین اتفاق است در یک ساختار تولیدی و در یک طبقه‌بندی موضوعی اسیر و گرفتار نشویم. و مجموعه متنوعی از تولیدات، داستان‌ها و مسائلی که باید حتماً به شکل خلاقانه به آنها بپردازیم.

ساخت سریال درباره شهید رئیسی

جبلی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره ساخت سریال‌هایی درباره شهید رئیسی و امیرعبداللهیان، خاطرنشان کرد: کارهایی که در مورد شخصیت‌های ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی باید انجام شود و حتماً باید کارهای قوی باشد یک کار به نوعی رفع تکلیفی درباره این شخصیت‌ها انجام دهیم و پرداختن به شخصیت‌ها الزماً به معنای پرداختن مستقیم به شخصیت آنها نیست. کما اینکه کارهایی در سال‌های اخیر شاهد بودیم در کنار آن شخصیت اصلی داستان‌های فرعی دیگری تولید می‌شود که سایه آن شخصیت در کار دیده می‌شود. به این واسطه هم حساسیت‌ها کمتر شود و هم برای اینکه کار سریع‌تر و با پیچیدگی کمتری پیش برود.

وی اضافه کرد: درباره ساخت سریال درباره شهید رئیسی و شهدای خدمت سرگذشت واقعی این شهدا را مطالعه کنند درام خوبی از آن استخراج شود و تیم تولیدی شکل بگیرد، در دستور کار قرار دارد. امیدواریم بتوانیم به قالب جذاب و حرفه‌ای برسیم.

واکنش جبلی به اظهارات ایرج طهماسب/ بیرون از صداوسیما نطق‌کشی نکنند اینجا هجمه‌ای نمی‌‌شود

رئیس صداوسیما در واکنش به اظهارات جدید ایرج طهماسب درباره اینکه فضای کار در صداوسیما باز شده و اینکه آقای مدیری و دیگر چهره‌ها هم بیایند در تلویزیون کار کنند هجمه‌ای از طرف برخی مجریان حال حاضر تلویزیون به سمت آنها وارد نخواهد شد، تأکید کرد: اگر هجمه‌ای از بیرون برای نطق‌کشی عزیزانی که با ما کار می‌کنند نباشد، از طرف دوستان ما نخواهد بود. آقای طهماسب جزو سرمایه‌های تلویزیون است و جزو بزرگان تولید آثار نمایشی در حوزه کودک به حساب می‌آیند. همچنان که مجموعه «مهمانی» نوروز امسال با استقبال خوبی روبرو شد. آقای طهماسب در تلویزیون صاحب‌خانه‌اند و ما به امثال این دوستان خدمت خواهیم کرد تا کارهای خوبی همچون «مهمانی» تولید شود.

وی در خاتمه افزود: از قبل اعلام کردم در دو سه سال اخیر در تلویزیون هیچ وقت دری بسته نبوده و نیست. در سازمان صداوسیما به روی همه هنرمندانی باز است که بخواهند کارهای فاخر، جذاب و خوبی که با توجه به خواست و نیاز مخاطبین باشد، انجام بدهند. ما از حضورشان استقبال می‌کنیم و آنها را یاری خواهیم کرد و در خدمتشان هستیم. کما اینکه کسانی از همین چهره‌ها در حال تولید هستند و در خدمت‌شان خواهیم بود. امیدواریم از ظرفیت رسانه ملی و ابزار ارتباطی فرهنگی هنرمندان‌مان استفاده کنند./تسنیم

نظر شما