شناسهٔ خبر: 67821496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زارعی:

انتقام از قاتلان حاج قاسم گزینه روی میز ما است

صاحب‌خبر -
انتقام از قاتلان حاج قاسم گزینه روی میز ما است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتقام از قاتلان و آمران این جنایت گزینه روی میز ما است.

به گزارش خبرگزاری آریا، مجتبی زارعی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: آقای باقری سرپرست وزارت خارجه در گفت وگو با فرید ذکریا در شبکه سی.ان.ان مرتکب به خطا و عملکرد مجرمانه در نقض چارچوب امنیت ملی شده است. او در پاسخ به سوالات فرید ذکریا در مورد انتقام خون حاج قاسم گفت جمهوری اسلامی برای مجازات آمران ترور صرفا از طریق مبادی حقوقی اقدام خواهد کرد. حاشا و کلا آقای باقری.
وی ادامه داد: شما دارای کدامین منصب تصمیم‌گیر در ایران بوده‌اید که اینگونه میثاق ملی و آزاد‌ی‌خواهان جهان برای قصاص آمران ترور قهرمان ملی را در این ساختار ناعادلانه جهان فقط و صرفا به مبادی حقوقی ارجاع می‌دهید. آیا شما برای به کار بردن کلمه «صرفا» از شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و از همه مهمتر ملت بزرگ ایران اجازه داشتید؟ از ساحت عقل، انصاف و وجدان چطور؟ شما با این طور حرف زدن غیرمنطقی اولاً در نیویورک نوعی تخلیه اطلاعاتی و سیاستی شدید، ثانیاً مصاحبه ناشیانه شما نوعی انتقال اطلاعات ولو نادرست به بیگانگان بود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس خطاب به مقامات آمریکایی و فرماندهان ارتش این کشور افزود: ترور حاج قاسم همه قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و آیین جوانمردی و اخلاق را نقض کرده‌اید ، از این رو ای قاتلان می‌دانید جامعه مدنی ایران اراده ملی و حاکمیت ملی در ایران در این پرونده روی قصاص متمرکز است و تأخیر و تبدیل در آن به وجود نیامده و نخواهد آمد.
زارعی بیان کرد: باقری به فرید ذکریا درست گفته که ما نقشی در اقدام اخیر در علیه ترامپ نداشتیم چون این واقعه مربوط به آغاز جنگ داخلی در خود آمریکا است اما باقری همه واقعیت‌ها را نگفت. او در اقدامات بازجویانه خبرنگار باید می‌گفت اگر ایرانیان در این ماجرا دخیل بودند هرگز تیرشان به خطا نمی‌رفت، قطعاً انتقام قاتلان حاج قاسم صریح‌ترین گزینه روی میز ایران نزد جناح‌های سیاسی، اجتماعی و تمامی اجزای حاکمیت‌ها است./
پایان پیام

نظر شما