شناسهٔ خبر: 67820952 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

خرید جدید استقلال و سری که بوی دردسر می‌دهد

آلمدین زیلیکیچ در شرایطی به استقلال پیوست که می‌شود به این بازیکن اهل بوسنی، عنوان پرحاشیه را سنجاق کرد.

صاحب‌خبر -

 استقلال دیروز در شرایطی از آلمدین زیلیکیچ به عنوان جدیدترین خرید خود رونمایی کرده که حواشی و اتفاقات عجیبی در پشت پرده این خبر پر سر و صدای آبی‌ها رخ داده است. بازیکنی که به واسطه آفر رسمی هلدینگ خلیج فارس و بدون اطلاع مدیرعامل و سرمربی استقلال خریداری شده است.

فعلا نمی‌توان در خصوص کیفیت فنی زیلیکیچ و اینکه آیا او می‌تواند انتظارات را در استقلال برآورده کند یا خیر، نظر داد. اما ممکن است در طول فصل، بازیکنی که اصلا گزینه مورد نظر نکونام نبوده، مشکلات و حواشی را برای تیم به وجود بیاورد، موضوعی که به نظر می‌رسد او در آن تبحر خاصی دارد.

یک گشت و گذار ساده در فضای مجازی نشان می‌دهد که زیلیکیچ چندین بار و در چند تیم مختلف، در متن حواشی عجیبی بوده است. از سوزاندن پرچم تیمی که بعدا بازوبند کاپیتانی آن را بر بازو بسته تا درگیری با نیرو‌های امنیتی.

* در یکی از حواشی بازیکن جدید استقلال و در جریان دربی میان اسلوبودا و سارایوو که با نتیجه ۳-۲ به نفع سارایوو به پایان رسید، زیلیکیچ در کامبک تیمش و تغییر شکست ۲ بر صفر به یک پیروزی شیرین، گلزنی کرد، ولی اتفاقات جنجالی پس از بازی رخ داد.

وب سایت اسپورت سنتار بوسنی در این خصوص نوشته است:
پس از بازی، صحنه‌های ناخوشایندی در ورزشگاه توشانی رخ داد. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که بازیکنان سارایوو به همراه بخشی از کادر فنی وارد یک درگیری فیزیکی با نیرو‌های امنیتی شدند. سپس اطلاعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه علیه بازیکن تیم سارایوو، آلمدین زیلکیچ و مربی دروازه‌بان‌های این تیم، شکایتی به اداره پلیس ارائه شده است.

سپس زیلیکیچ یک استوری منتشر کرد و نوشت: «من به سمت یکی از اعضای خانواده‌ام رفتم تا پیراهنم را به او هدیه بدهم، جایی که دو نفر شروع به توهین به زن و دو فرزندم کردند. آن‌ها به سمت من بطری پرتاب کردند و من آن را برگرداندم. نمی‌توانستم باور کنم چه اتفاقی می‌افتد. علاوه بر این، یکی از افراد امنیتی به سمت من حمله کرد و من حتی فکر نمی‌کردم که او به من ضربه بزند. در عمومی تلاش می‌شود که تصویر غلطی از این ماجرا ارائه شود. امروز من گل زدم و خوشحالی نکردم، چون در اسلوبودا بازی کرده‌ام و هرگز خوشحالی نمی‌کنم.»

در ادامه، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بوسنی، این بازیکن را ۲۶۰ یورو جریمه و یک بازی از همراهی تیمش محروم کرد.

* یکی از حواشی عجیب این بازیکن، به زمانی مربوط می‌شود که او در یک تصویر جنجالی و در حال سوزاندن پرچم تیم بعدی‌اش حضور داشت!

داستان از این قرار است زمانی‌که زیلیکیچ عضو تیم بورکا بود، تصویر جنجالی از او منتشر شد. در این عکس، او در کنار یک هوادار دیده می‌شود که پرچم تیم فوتبال سارایوو در حال سوزاندن و در دست این هوادار قرار دارد. در ادامه نیز زیلیکیچ راهی همین تیم سارایوو شد که این انتقال باعث شد تا تصویر جنجالی او در حال سوزاندن شال تیم جدیدش دست به دست می‌شد.

زیلکیچ سپس در واکنش به این تصویر گفت که هدف کسی که آن عکس را منتشر کرده بود، جلوگیری از انتقال او به سارایوو بوده است. او در گفتگو با صفحه یوتیوب سارایوو گفت: «این روز‌ها آن عکس پخش شده است که سعی کرده انتقال من به سارایوو را متوقف کند. من نمی‌توانم بر شرایط خارج از زمین تأثیر بگذارم و اینکه چه کسی با من عکس می‌گیرد. اگر هواداری احساس توهین کرده باشد، در اینجا از او عذرخواهی می‌کنم.»

* زیلیکیچ همچنین و پیش از پیوستن به استقلال، یک جدایی جنجالی از سارایوو داشت.

برای بررسی نحوه جدایی زیلیکیچ از سارایوو، باید به چند ماه پیش از فسخ قرارداد او بازگشت. جایی که این بازیکن پس از اعتراض به‌خاطر تعویض در یکی از مسابقات، مدتی از حضور در تمرینات محروم بود. او چند مسابقه تیمش را نیز روی نیمکت نشست و بدین ترتیب از سوی سرمربی تیم تنبیه شد.

سرانجام زیلیکیچ در دیدار برابر پوسوشه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و دست بر قضا موفق به گلزنی شد. او سپس به سراغ سرمربی تیم رفت و او را در آغوش گرفت تا نشان دهد به اختلافات پایان داده است. این بازیکن سپس یک استوری منتشر کرد و نوشت: من چهار جلسه تمرینی را از دست دادم و طبیعی بود که از ابتدا بازی نکنم.

* کاسه صبر سارایوو به سر آمد و سرانجام آن‌ها قرارداد زیلیکیچ را پس از جنجال جدید فسخ کردند. موضوعی که با واکنش مثبت تعدای از هواداران همراه بود.

در آخرین تیم باشگاهی زیلیکیچ پیش از حضور در استقلال، او به دلیل تنش در رختکن و درگیری با سرمربی، از تیم کنار گذاشته شد. ابتدا سندی در فضای مجازی بوسنی منتشر شد که نشان می‌داد زیلیکیچ از حضور در تمرینات و سایر تعهدات در قبال باشگاه کنار گذاشته شده است و در ادامه باشگاه سارایوو به صورت رسمی اعلام کرد که که آلمدین زیلیکیچ دیگر بازیکن این باشگاه نیست.

سارایوو در متن اطلاعیه خود نوشته بود: «گاهی اوقات برای ایجاد هماهنگی در تیم باید تصمیمات سختی گرفته شود.» این باشگاه در ادامه اعلام کرد که پس از توافقی دوستانه، به همکاری خود با زیلیکیچ پایان داده است.

* چند روز پس از فسخ قرارداد زیلیکیچ، هواداران سارایوو در دیدار تیمشان، بنر اعتراضی را علیه این بازیکن به استادیوم آوردند!

تنها چند روز پس از فسخ قرارداد آلمدین زیلیکیچ با تیم فوتبال سارایوو، این تیم در دیداری از رقابت‌های جام حذفی بوسنی به مصاف بورک به مصاف هم رفتند که مورد جالب و عجیب، بنر هواداران سارایوو علیه بازیکن جدید استقلال بود.

در بنر هواداران سارایوو علیه زیلیکیچ نوشته شده است: "یک کاپیتان لوس بدون شخصیت و هیچ افتخاری! نباید شبیه شدن به او، از ذهن کسی عبور کند. "

این بخشی از جنجال‌هایی بود که طی چند سال اخیر از سوی آلمدین زیلیکیچ، بازیکن جدید استقلال در تیم‌های سابقش رخ داده بود. حداقل رزومه او نشان می‌دهد که آبی‌ها باید مراقب رفتار‌های این بازیکن باشند تا جنجال جدیدی را در این باشگاه به وجود نیاورد.

برچسب‌ها:

نظر شما