شناسهٔ خبر: 67819079 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار کمالی خبر داد؛

ورود سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده به بازار کار

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از ورود سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده به بازار کار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره عزم و اراده فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح برای استمرار نهضت مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: برای اجرایی سازی فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه و همچنین مقابله با معضل بیکاری و کمک به اشتغال جوانان سرباز، نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح راه افتاده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه تعیین شده برای تحقق آن مراحل شش‌گانه رویش، پرورش، خیزش، گسترش، پوشش ملی و تثبیت و ارتقا برنامه‌ریزی شده گفت: در حال حاضر در مرحله پوشش ملی و تثبیت و ارتقا هستیم و به لطف الهی با تشکیل صدها مجتمع آموزشی، ایجاد و تجهیز ۱۴ هزار کارگاه محیط واقعی کار، تربیت صدها مربی و فراهم کردن زیر ساخت‌ها و ساز و کار مناسب و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های همکار همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات، سازمان تبلیغات و.... امروز از مرز ۱ میلیون ۶۵۰ هزار سرباز آموزش دیده عبور کرده‌ایم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تاکید کرد: سالانه بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند.

سردار کمالی بیان کرد: به منظور ایجاد اتحاد، هماهنگی، همدلی بیشتر بین فرماندهان، مسئولان سازمان‌های کشوری و لشکری ،۴ تیم از قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به ریاست سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه و معاونین قرارگاه با حضور در ۸ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، مرکزی، قزوین، زنجان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، با برگزاری جلسه با فرماندهان و مسئولین قرارگاه‌های مهارت آموزی ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع و همچنین مدیران کل دستگاه‌های همکار در هر استان از قبیل استانداری‌ها، جهاد کشاورزی، کار، فنی و حرفه‌ای، ورزش جوانان، ارتباطات، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و..... آخرین وضعیت مهارت آموزی را در این ۸ استان بررسی کردند.

وی ادامه داد: اهتمام ویژه، جدیت، همدلی تمام فرماندهان، مسئولان، مدیرکل‌های دستگاه‌های کشوری و لشکری در این خصوص برای استمرار و ادامه کار نهضت مهارت آموزی بسیار مشهود و ستودنی بود و عهد بستند که تا تحقق شعار هر سرباز حداقل یک مهارت تخصصی و ۵ دسته مهارت شغلی عمومی کار را دنبال کنند.

نظر شما