شناسهٔ خبر: 67817762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

چهار باند قمار اینترنتی منهدم شد

رئیس پلیس فتا فراجا از انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سردار وحید مجید اظهار داشت: با اشراف سایبری و پایش مستمر کارشناسان پلیس فتا بر فعالیت سایت‌های قمار، ۶۸ نفر از اجاره‌دهندگان حساب‌های بانکی به یک سایت قمار شناسایی شدند که پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی ۹ نفر از متهمان اصلی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان از طریق افراد واسط اقدام به اجاره حساب‌های بانکی با عنوان موضوعاتی نظیر فرار از مالیات، محدودیت‌های سقف تراکنش، فعالیت در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال کرده و اطلاعات حساب‌های اجاره شده را در راستای پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های قمار استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس فتا فراجا در توصیه به شهروندان گفت: سودجویان با قانونی جلوه دادن فعالیت‌های مجرمانه خود اقدام به فریب افراد و اجاره حساب‌های بانکی آنها می‌کنند؛ بنابر این با توجه به اینکه تبعات قانونی ناشی از سوء استفاده از حساب‌های بانکی با فرد صاحب حساب بوده، افراد باید بسیار در این حوزه هوشیار باشند و از ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی خود به دیگران خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هرگونه تبلیغ یا فعالیت در سایت‌های قمار و شرط بندی برابر قانون جرم بوده و ضمن تبعات ناشی از آنها نظیر از دست رفتن سرمایه زندگی، اعتیاد به قمار و ... با افراد فعال در این حوزه برخورد قانونی لازم از سوی مراجع انتظامی و قضایی صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما