شناسهٔ خبر: 67816847 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معصومی:

باید از واردات بی رویه برنج جلوگیری شود/ برنج کاران متضرر می شوند

صاحب‌خبر -
باید از واردات بی رویه برنج جلوگیری شود/ برنج کاران متضرر می شوند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم شفت و فومن در مجلس گفت: مردم شهرستان های شفت و فومن با شما عهد بسته ام که تا در دفاع از حقوق تان راستین سخن بگویم و زبان گویای شما در مطالبه حقوقتان باشم.

به گزارش آریا ، سید کریم معصومی در نطق میان دستور ( 3 مرداد ماه) خود ضمن سلام و درود بر شهیدان و امام شهیدان و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که گمنامان فرش اند و نام آوران عرش و همچنین سلام و درود بر مقام معظم رهبری پدر معنوی ایران زمین و سلام و درود بر ملت شریف ایران و درود بیکران بر مردم با فرهنگ گیلان زمین به ویژه مردم نجیب شهرستان های فومن و شفت اظهار کرد: من از شهر آیت الله بهجت فومنی و آیت الله میرزای شفیع آمده ام. شهرستان هایی با اکوتوریسم ویژه از تونل سبز فومن و ماسوله تا امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحق و ... با چشم اندازهای منحصر به فرد که چشم هر بیننده ای را مسحور زیبایی های خود می نماید.
وی افزود: مردم شهرستان های شفت و فومن، با شما عهد بسته ام که تا در دفاع از حقوق تان راستین سخن بگویم و زبان گویای شما در مطالبه حقوقتان باشم. از اعتمادی که به من نمودید تقدیر و تشکر می کنم و از زحمات نمایندگان ادوار گذشته قدردانی نموده و یاد و خاطره نمایندگان فقید شهرستان های حوزه انتخابیه شهید افتخاری، مرحوم میرزایی و مرحوم شفیعی را گرامی می دارم.
نماینده مردم شفت و فومن در مجلس گفت: نمایندگان ملت بزرگ ایران همانطور که مستحضرید فصل سوم از قانون اساسی به حقوق ملت اختصاص دارد که از جمله آن تساوی حقوق مردم اعم از زن و مرد در برخورداری یکسان از قانون و داشتن مسکن متناسب است اما ناکارآمدی سیاست ها و عدم هماهنگی در سطوح سیاستگذاری و بی توجهی به ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی اسباب شکاف عمیق در دستیابی به وضعیت مطلوب را فراهم نموده است یکی از این سیاست های غیر منطقی واردات بی رویه برنج بوده است. برنج که محصول رنج کشاورزان است و تداعی کننده زحمات شیرزنان و شیرمردانی است که رنج خود را در قامت برنج به رخ کشیده اند. غافل آنکه با اتخاذ سیاست واردات بی رویه نه تنها رنج آنها ارج نگذاشتیم بلکه رنج نامه دیگری برای دست های پینه بسته آنها رقم زدیم.
معصومی گفت: این نحو از سیاست ها علاوه بر آسیب به تولید داخلی قطعا اقتصاد و معیشت مردم را هم تحت شعاع قرار می دهد. امیدوارم با اتخاذ سیاست تشویقی و خردمندانه توسط دولت آقای پزشکیان و مجلس دوازدهم با تکیه بر رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب این تراژدی غم انگیز پایان یافته و تقویت کارکرد مجلس از حقوق و کرامت موکلین صیانت نماییم.
وی افزود: شهرستان های فومن و شفت علی رغم اینکه ظرفیت های بسیاری در ابعاد مختلف کشاورزی و گردشگری دارند متاسفانه از مسیر رشد و توسعه باز مانده اند. پل ورودی شهرستان فومن سالهاست بلاتکلیف رها شده و همچون لکه سیاهی بر پیشانی این شهرستان و از زیبایی این شهرستان کاسته است و مردم شریف فومن را آزار می دهد دریغا که صدای رنجش آنان تاکنون شنیده نشده است و به فراموشی سپرده شده است. اسیر دست گندنمایان جو فروش شده است.
معصومی عنوان کرد: شهرستان شفت علی رغم اینکه دارای ظرفیت های بالقوه زیادی است نه تنها این ظرفیت ها به بالفعل تبدیل نگشته است بلکه سالهاست زخم کهنه و شرم آوری به نام محرومیت را یدک می کشد و از دو شهرستان با مشکلات بزرگ اقتصادی و عمرانی مواجهه ام./
پایان پیام

نظر شما