شناسهٔ خبر: 67816355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار هیلاری کلینتون: دوره دوم ترامپ به مراتب بدتر و خطرناک‌تر است

«کاملا هریس با استعداد، با تجربه و آماده ریاست جمهوری است و من می‌دانم که او می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد. دوره دوم ترامپ بسیار بدتر از دوره اول خواهد بود. برنامه‌های ترامپ برای دوره دوم ریاست جمهوری افراطی‌تر است و نرده‌های محافظی که برخی از بدترین غرایز او را محدود می‌کرد، از بین رفته‌اند.»

صاحب‌خبر -

هیلاری کلینتون وزیر خارجه و بانوی اول اسبق آمریکا که یکی از چهره‌های متنفذ حزب دموکرات است، با نگارش مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز، با هشدار نسبت به خطر فوق العاده دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ برای آمریکا و جهان، از قابلیت «کامالا هریس» برای شکست دادن ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا (۵ نوامبر ۲۰۲۴) گفته است.

به گزارش عصرایران، کلینتون که خود در انتخابات ۲۰۱۶ به عنوان نامزد حزب دموکرات با وجود کسب ۳ میلیون رای مردمی بیشتر (و با توجه به آرای الکترال بیشتر ترامپ) از ترامپ شکست خورد، تلاش کرده در این مقاله با گوشزد کردن خطرات به قدرت رسیدن دوباره ترامپ، هم حزبی‌های دموکرات خود را به حمایت همه جانبه از هریس فرا بخواند.

او نوشت:

"تاریخ به ما چشم دوخته است. تصمیم پرزیدنت بایدن برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی‌اش همان‌طور که در تمام طول زندگی‌ام از او دیده‌ام، یک عمل میهن‌پرستی خالص بود. این فداکاری بایدن باید الگویی برای بقیه باشد تا به مبارزه او برای ملت خود ادامه دهیم. ۱۵ هفته آینده بسیار حیاتی است و شبیه هیچ امر سیاسی (در سابقه) این کشور نخواهد بود، اما شک نکنید: این مسابقه‌ای است که دموکرات‌ها می‌توانند و باید برنده شوند.

آقای بایدن کار سخت و نادری انجام داده است. خدمت به عنوان رئیس جمهوری یک آرزوی مادام العمر او بوده و وقتی بالاخره به این مقام رسید، در این کار فوق العاده خوب بود. رها کردن نامزدی حزب در جهت مصالح ملی و حزبی یک اقدام اخلاقی بسیار بزرگ بود. به عنوان کسی که آن رویا را به اشتراک گذاشت و مجبور شد با رها کردن آن صلح کند، می‌دانم که این کار آسانی نبود. اما کار درستی بود.

انتخابات مربوط به آینده است. به همین دلیل است که من در مورد معاون رئیس جمهور کامالا هریس بسیار هیجان زده هستم. او نشان دهنده شروعی تازه برای سیاست آمریکاست. او می‌تواند چشم اندازی امیدوارکننده و متحد کننده ارائه دهد. او با استعداد، با تجربه و آماده ریاست جمهوری است و من می‌دانم که او می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد.

اکنون در این انتخابات یک انتخاب بسیار واضح و عیان وجود دارد. در یک طرف یک جنایتکار محکوم است که فقط به فکر خودش است و سعی می‌کند حقوق شهروندان و کشور ما را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت به عقب برگرداند و در سوی دیگر، یک دادستان باهوش سابق و معاون رئیس جمهور موفق است که تجسم ایمان ما به این است که بهترین روزهای آمریکا هنوز در پیش است.

خانم هریس به‌عنوان اولین زن رنگین پوست از آسیای جنوبی که در راس قدرت آمریکا قرار می‌گیرد، با چالش‌های منحصر به فردی روبرو خواهد شد. این واقعی است، اما ما نباید بترسیم و باور خود را به پیشرفت از دست بدهیم…

از این گذشته، من در سال ۲۰۱۶ تقریبا ۳ میلیون رای مردمی بیشتر را به دست آوردم. همانطور که در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ دیدیم، ممنوعیت سقط جنین و حملات به دموکراسی رای دهندگان زن را مانند قبل تحریک می‌کند. با پیشرو بودن خانم هریس این حرکت ممکن است به موجی غیرقابل توقف تبدیل شود.

زمان برای سازماندهی کمپین از طرف او کوتاه است، اما حزب کارگر در بریتانیا و یک ائتلاف گسترده چپ در فرانسه اخیرا با زمان کمتری به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند.

خانم هریس باید با رای دهندگانی که نسبت به دموکرات‌ها بدبین بوده‌اند ارتباط بگیرد و رای دهندگان جوانی را که نیاز به قانع کردن دارند بسیج کند. اما او می‌تواند با یک سابقه قوی و برنامه‌های بلندپروازانه برای کاهش بیشتر هزینه‌ها برای خانواده‌ها، وضع قوانین عمومی ایمنی اسلحه و بازگرداندن و محافظت از حقوق و آزادی‌های شهروندان، پیروزی خود را تضمین کند.

او داستان بسیار خوبی در مورد دستاوردهای این دولت برای گفتن دارد. آقای بایدن و خانم هریس پس از اینکه ترامپ در دوره همه‌گیری کرونا همه چیز را نابود کرد و اقتصاد ما را به سقوط آزاد کشاند، بازگشت آمریکا به شرایط عادی را رهبری کردند. تحت رهبری آن‌ها، ایالات متحده بیش از ۱۵ میلیون شغل ایجاد کرده است و نرخ بیکاری نزدیک به پایین‌ترین حد در ۵۰ سال گذشته رسیده است.

هنگامی که تورم در سراسر جهان افزایش یافت، بسیاری از اقتصاددانان گفتند که تنها راه برای مهار آن یک رکود دردناک با از دست دادن مشاغل بزرگ است. اما آقای بایدن و خانم هریس با کاهش تورم به سطح عادی و افزایش درآمد واقعی کارگران، شغل و درآمد آمریکایی‌ها را حفظ کردند.

زمانی که بسیاری فکر می‌کردند اجماع دو حزبی مُرده است، آقای بایدن و خانم هریس جمهوری خواهان و دموکرات‌ها را گرد هم آوردند تا قوانینی در مورد زیرساخت‌ها و انرژی پاک، میکروچیپ‌ها و امنیت ملی را تصویب کنند. از قیمت دارو گرفته تا بدهی دانشجویان، آن‌ها دستاوردهایی داشته‌اند که کشور ما را قوی‌تر کرده و زندگی مردم را بهتر کرده است.

خانم هریس مانند بسیاری از زنان در سیاست به طور مزمن دست کم گرفته می‌شود، اما او به خوبی برای این لحظه آماده است. او به عنوان دادستان و دادستان کل در کالیفرنیا، با قاچاقچیان مواد مخدر و وام دهندگان غارتگر برخورد کرد.

به عنوان یک سناتور آمریکایی، او به شدت از مقامات و نامزدهای دولت ترامپ سوال می‌کرد و کارهای او الهام بخش بود. خانم هریس به عنوان معاون رئیس جمهور با رئیس جمهور در اتاق وضعیت کاخ سفید نشسته است و به سخت‌ترین تصمیماتی که یک رهبر می‌تواند بگیرد کمک کرده و هنگامی که دادگاه عالی حق سقط جنین را لغو کرد، او به پرشورترین و موثرترین مدافع دولت برای احیای حقوق باروری زنان تبدیل شد.

دوره دوم ترامپ بسیار بدتر از دوره اول خواهد بود. برنامه‌های ترامپ برای دوره دوم ریاست جمهوری افراطی‌تر است و نرده‌های محافظی که برخی از بدترین غرایز او را محدود می‌کرد، از بین رفته‌اند.

خانم هریس می‌تواند به مردم آمریکا توضیح دهد که تورم در دوران آقای ترامپ به لطف تعرفه‌های عمومی پیشنهادی او و کاهش گسترده مالیات برای ثروتمندان دوباره افزایش خواهد یافت؛ سیاست‌هایی که متحدان آقای ترامپ در پروژه ۲۰۲۵ ترسیم کرده اند: از محدود کردن بیشتر حقوق سقط جنین تا برچیدن وزارت آموزش، دستور العملی برای آمریکای ضعیف‌تر، فقیرتر و تقسیم‌شده‌تر است.

تجربه معاون رئیس جمهور در اجرای قانون به او اعتبار می‌دهد تا دروغ‌های آقای ترامپ در مورد جرم و جنایت و مهاجرت را رد کند. حقایق به نفع اوست: میزان قتل و جنایت در آمریکا پس از جهش در دوره ترامپ، در دولت بایدن- هریس به شدت کاهش یافته است.

عبور غیرقانونی از مرزها نیز به سرعت در حال کاهش است و اکنون به کمترین میزان خود از سال ۲۰۲۰ رسیده است، تا حدی به لطف فرمان اجرایی اخیر آقای بایدن.

اگر آقای ترامپ امسال به خاطر اهداف سیاسی خودخواهانه خود، مصالحه دو حزبی در مورد مهاجرت را در کنگره نکشته بود، ما حتی پیشرفت بیشتری می‌کردیم.

به عنوان یک دوست و حامی آقای بایدن، این لحظه را لحظه‌ای تلخ می‌دانم. او مرد عاقل و شایسته‌ای است که به خوبی به کشور ما خدمت کرد. ما پرچمدار خود را از دست داده‌ایم و دلتنگ رهبری پایدار، همدلی عمیق و روحیه جنگندگی او خواهیم بود. با این حال، ما چیزهای زیادی نیز به دست آورده ایم: یک قهرمان جدید، یک مبارزات انتخاباتی نیرومند و یک حس تازه از هدف.

زمان از دست دادن به پایان رسیده است. اکنون زمان سازماندهی، بسیج و پیروزی است.

نظر شما