شناسهٔ خبر: 67816247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نمازجمعه در ٩٠٠ نقطه در سطح کشور برگزار می‌شود

یزد- معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به در پیش بودن سالگرد اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی، از برگزاری نماز جمعه در قریب به ۹۰۰ نقطه در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نوری در همایش آموزشی تشکیلاتی منادیان نماز جمعه در شهرستان اردکان با اشاره به در پیش بودن سالگرد اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی گفت: حقیقتاً همین یک ثمر و برکتی که از خون شهدا و نفس قدسی امام راحل عظیم الشأن و تدابیر داعیانه رهبر معظم انقلاب است که امروز نمازجمعه در قریب به ٩٠٠ نقطه در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عزت برای جامعه دینی در برپایی نماز جمعه باید برقرار شود، اظهار کرد: با تأمل در اهداف قیام امام حسین (ع)، شعارها و ابعاد قیام از جمله عزت، می‌بینیم که از علل قیام و حیات و شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) قیام عزت‌آفرین بود.

نوری ادامه داد: از اهداف قیام آن حضرت این است که انسان در دنیا باید عزت‌مندانه زندگی کند، مؤمن به دلیل نور ایمان و باور به خداوند تبارک و تعالی دارای عزت می‌شود. مؤمن عزت‌مندانه زندگی می‌کند و حیات اجتماعی او مشحون از عزت است، حاکمیت و جامعه دینی باید یک جامعه عزتمند باشد.

وی افزود: از علل عزت برای مؤمن و جامعه، برخورداری از امام است. امام یک چنین ویژگی دارد، عزت را به جامعه دینی می‌بخشد، نماز جمعه قرارگاه ایمان و اخلاق و معنویت در اجتماع است در محور امام، بنابراین نماز جمعه، حقیقتاً عزت‌آفرین است.

نوری با بیان اینکه گاهی اوقات در برگزاری نماز جمعه با دوگانه‌هایی روبرو می‌شویم، گفت: دوگانه‌ای داریم به عنوان هفتگی شدن نماز، به شدت فرصت ویژه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد که هر هفته با مخاطب خود به گفتمان و گفت‌وگو بنشینید، میزبانی داشته باشید و کار ارائه دهید، از یک طرف این هفتگی شدن و تکرار، خطر و نگرانی عادی شدن دارد یعنی تحول، تنوع، خلاقیت و ایده‌پردازی را از دست دهید.

وی بر برخورداری ستادهای نماز جمعه از ابتکار، خلاقیت، نوآوری در راستای جذابیت در ارائه و برپایی نماز جمعه در کنار خطبه‌های غنی که خطبا ارائه می‌دهند تأکید کرد و افزود: بنابراین این هفتگی شدن به نظر هم فرصت بوده و هم تهدید و نگرانی است. مردمی بودن، مردمی شدن یک اصطلاح دوطرفه این موضوع است.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مردم پایه حرکت نماز هستند، بیان کرد: نماز، نمایندگی حاکمیت می‌کند و خود همین نمایندگی از حاکمیت باعث دوگانه‌ای می‌شود.

وی اضافه کرد: مسئله مساجد در رویکرد جدید نهاد امامت قرار گرفته است. قوت نماز جمعه به جهت کمی، به قوت مساجد ما برمی‌گردد، از مسجد حرکت به نماز صورت می‌گیرد و توجه ویژه به مقوله مساجد در دستور کار نهاد امامت جمعه قرار گرفته است. قطعاً رسیدگی و توجه ائمه جمعه و ایجاد ارتباط ستاد با بدنه مسجد و هیئت امنا مهم و مدنظر بوده، چون احیای مساجد، احیای نمازجمعه است.

نظر شما