شناسهٔ خبر: 67812885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سامانه اشتغال مددجویان بهزیستی راه‌اندازی شد

همزمان با هفته بهزیستی، سامانه اشتغال و خدمات به مددجویان سازمان بهزیستی راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن ایروانی؛ معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در آیین افتتاح همزمان  8 هزار و 80 پروژه مسکن و اشتغال و مراکز خدمات بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی با حضور علیمحمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور و به صورت ویدیو کنفرانس با تعدادی از استان‌ها انجام گرفت، با اشاره به راه‌اندازی سامانه اشتغال بهزیستی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موارد مورد نیاز برای مدیریت، بانک اطلاعاتی است.

وی با بیان اینکه سامانه اشتغال بهزیستی دارای 5 فاز است، افزود: فاز اول ارزیابی و نیازسنجی است که به صورت آزمایشی به مدت دو هفته در یکی از استان‌ها افتتاح می‌شود و اجرای سراسری آن در 45 روز آینده صورت می‌گیرد که به دنبال آن بانک اطلاعاتی بیش از 100 هزار از مددجویان را خواهیم داشت.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فاز دوم سامانه اشتغال بهزیستی تصریح کرد: این فاز 90 درصد پیشرفت داشته و آماده بهره‌برداری است. در شهریورماه سال جاری تمام خدمات اشتغال در این سامانه ثبت می‌شوند.

ایروانی درباره فاز بعدی سامانه اشتغال بهزیستی افزود: سامانه‌های سوم، چهارم و پنجم نیز در دستور کار قرار دارد و در مراحل بعدی اجرا خواهند شد.

وی اضافه کرد: احصای بانک اطلاعاتی از افراد قابل توانمندسازی و افراد غیرقابل توانمندسازی از منظر اشتغال، بانک اطلاعاتی افراد جویای کار و افراد شاغل تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک اشتغال و شکل‌گیری پرونده‌ها مبتنی بر سامانه، تعیین و هدایت مسیر شغلی از مزایا و محاسن این سامانه به شمار می‌روند.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این سامانه می‌توان به فرایند محور بودن آن، پیاده‌سازی تمام مراحل توانمندسازی اقتصادی در قالب سامانه‌ای شامل مراحل ارزیابی، استعدادسنجی، تعیین مسیر شغلی، آماده‌سازی شغلی، ارائه خدمات اشتغال، پشتیبانی شغلی و اتصال به سامانه‌های مرتبط اشاره کرد.

ایروانی گفت: گام‌های تخصصی برای کاربران در این سامانه ساده‌سازی شده و تمامی اطلاعات قابل تحلیل است، علاوه بر اینکه سطح‌بندی خدمات اشتغال در سامانه پیاده‌سازی شده و برخی از آسیب‌شناسی‌ها از جمله دلایل بیکاری افراد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما