شناسهٔ خبر: 67812491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

هریس؛ گزینه اشتباه دموکرات‌ها/ خانم معاون شکست سختی از ترامپ می خورد؟

کامالا هریس باید در میانه یک راه سخت حرکت کند. او باید از روی یک نخ باریک عبور کرده و سعی کند از تعادل خارج نشود. خروج او از تعادل و گرایش به سمت یکی از دو جناح بایدنیسم و چپ گرایی می تواند کار او را در برابر حریفی مثل ترامپ بسیار بسیار سخت کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انصراف جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری 2024 باعث شده حزب دموکرات در وضعیت سختی قرار بگیرد. احتمالا کامالا هریس، معاون بایدن به جای او وارد کارزار انتخاباتی شود و همین مساله نیز می تواند حزب دموکرات را وارد چالش بزرگی کند.

نشریه واشنگتن پست در گزارشی به این موضوع پرداخته و سعی دارد مهم ترین چالش های پیش روی حزب دموکرات و شخص کامالا هریس را تبیین کند.

کامالا هریس؛ انتخاب پرچالشی که می تواند مشکل آفرین باشد

با خارج شدن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از رقابت های ریاست جمهوری 2024 آمریکا، دموکرات ها به سرعت در اطراف معاون او، کامالا هریس، جمع می شوند و سعی دارند او را به عنوان نامزد نهایی انتخابات 2024 معرفی کنند. شواهد نشان می دهد که اگرچه زمان کم است، اما دموکرات ها فرصتی دارند تا نامزدی را معرفی کنند که بار گذشته بر دوشش نیست و بیشترین شانس را برای جذب رای دموکرات ها دارد. به همین دلیل است که نمایندگان کنوانسیون حزب دموکرات به جای عجله برای معرفی معاون رئیس جمهور به عنوان نامزد نهایی حزب، باید مدتی وقت بگذارند تا گزینه های خود را بسنجند و سپس دست به یک انتخاب بزنند.

واشنگتن پست در دو گزارش جداگانه به موضوع نامزدی کامالا هریس پرداخته است. این نشریه ابتدائا سعی کرده توضیح دهد که نامزد دموکرات ها در حال حاضر چه کاری باید انجام دهد و اقدام فوری او در مقابله با ترامپ چیست؟ این نشریه سپس توضیح می دهد که چه چیزی برای اینکه دموکرات ها و نامزدشان بتوانند برنده شوند، لازم است و سیاست های طولانی مدت این حزب برای پیروزی در انتخابات نوامبر چه باید باشد؟

نشریه واشنگتن پست در ارزیابی نهایی به این نتیجه می رسد که حزب دموکرات تصمیم خود را گرفته است و بعید است روی کسی به جز کامالا هریس سرمایه گذاری کند. حزب نادرترین فرصت های سیاسی خود را در اختیار هریس قرار داده و او به عنوان نامزد جدید معرفی خواهد شد. این مساله الزاماتی دارد و اگرچه می تواند دموکرات ها را با مشکلاتی روبه رو ساز اما اگر کامالا هریس درست تصمیم بگیرد، شاید بتواند زنده و سالم از این معرکه خارج شده و رقابتی آبرومندانه با ترامپ جمهوری خواه داشته باشد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، کامالا هریس باید سیاستی میانه پیش بگیرد و خود را بری از دولت بایدن نداند و در مقام منتقد هم قرار نگیرد، چرا که می داند آمریکایی ها او را بخش جدایی ناپذیر دولت بایدن می دانند. هریس باید به آمریکایی‌ هایی که سوابق بایدن را دوست دارند، اطمینان دهد که قرار نیست یکسره از دولت او عبور کند. او باید در ابتدا سیاست های کلی ای را که دولت بایدن نماینده آنها بوده، تایید کند، زیرا دوری کامل از رویکرد بایدن یک اشتباه است و به این معنی است که کامالا هریس هم در این شکست شریک است.

کامالا هریس باید در عین وفاداری به دولت بایدن، از برخی سیاست های اشتباه او نیز فاصله گرفته و نشان دهد که قرار نیست کاملا مدافع عملکرد بایدن باشد

هریس که سعی کرده سابقه خود را به عنوان یک دادستان سرسخت در مورد جنایات کالیفرنیا کم رنگ کند، نمایندگی شاخه «چپ مترقی» حزب دموکرات را پذیرفته و از سیاست هایی حمایت کرده که جذابیت گسترده ای ندارند. او باید در برابر خواسته های فعالان چپ حزب دموکرات مقاومت کند تا به سمت چپ گرایی سوق پیدا نکند.

بر اساس تحلیل واشنگتن پست، سوق پیدا کردن هریس به سمت چپ گرایی می تواند طرفداران بایدن و دموکرات های سنتی را از او بیزار کند و در عین حال، بعید است چپ هایی که عاشق افرادی مثل برنی سندرز هستند، به او جذب شوند.

البته کامالا هریس باید در عین وفاداری به دولت بایدن، از برخی سیاست های اشتباه او نیز فاصله گرفته و نشان دهد که قرار نیست کاملا مدافع عملکرد بایدن باشد. به همین دلیل، می توان نتیجه گرفت که کامالا هریس باید در میانه یک راه سخت حرکت کند. او باید از روی یک نخ باریک عبور کرده و سعی کند از تعادل خارج نشود. خروج او از تعادل و گرایش به سمت یکی از دو جناح بایدنیسم و چپ گرایی می تواند کار او را در برابر حریفی مثل ترامپ بسیار بسیار سخت کند.

منبع: خبر فوری

نظر شما