شناسهٔ خبر: 67810300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پاسخ توماس باخ به درخواست تحریم رژیم اشغالگر

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، سه روز مانده به آغاز رسمی بازی‌های تابستانی پس از مطالعه درخواست فلسطینیان برای تحریم رژیم اشغالگر به دلیل جنگ غزه، بر بی‌طرفی سازمانش تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که هیئت ورزشکاران رژیم اشغالگر در دهکده ورزشکاران پایتخت فرانسه مستقر شده، کمیته بین‌المللی نامه‌ای از کمیته المپیک فلسطین را بررسی کرد که در آن خواستار حذف فوری اسرائیل به دلیل نقض آتش بس المپیک و جنگ جاری در غزه شده بود.

کمیته المپیک فلسطین در نامه‌ای که روز دوشنبه ارسال کرد، اشاره کرد که «ماه‌ها پس از ارائه اطلاعات توسط نهادهای مختلف ورزشی فلسطین در مورد نقض سیستماتیک و مداوم منشور المپیک و مقررات فیفا توسط ارگان‌های ورزشی اسرائیل و اعضای آن‌ها، از جمله کمیته المپیک و اتحادیه فوتبال اسرائیل باز هم شاهد حضور آنها در بازی‌ها هستیم.»

وی افزود: این تخلفات شامل «دست داشتن آنها در اشغال غیرقانونی شهرک نشینان-استعماری و الحاق اراضی، علاوه بر تحریک به نسل کشی، از جمله موارد تخلفات است ».

همچنین در مورد نقض آتش بس المپیک، این نامه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد بازی‌های 2024 پاریس اشاره کرده که یک آتش بس المپیکی از 19 جولای تا 15 سپتامبر 2024، برای تضمین محیطی آرام برای مسابقات را درخواست کرده بود. اما اسرائیل در 24 ساعت اول با حمله به غزه این آتش بس را نقض کرد که منجر به تلفات غیرنظامی شد.

اما باخ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "موضع کمیته بین‌المللی المپیک بسیار روشن است. برای ما دو کشور دو کمیته ملی المپیک مختلف هستند و این تفاوت ورزش با سیاست است. ».

نظر شما