شناسهٔ خبر: 67809560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل:

دلیل اصلی عملیات در دریای سرخ، اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که دلیل اصلی عملیات‌های نظامی در دریای سرخ، اقدامات وحشیانه بی‌سابقه‌ای است که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد خطاب به دیپلمات‌های غربی گفت: «ما از شما می‌خواهیم که بیش از این وارد ماجراجویی‌های نظامی بیهوده‌ای نشوید که اقتدار شما را در منطقه تضعیف می‌کند، هرچند که قبلا با حمایت کورکورانه شما از اسرائیل تضعیف شده است.»
 
وی افزود: «ما شاهد حمله یمنی‌ها به تل آویو و حمله اسرائیل به الحدیده بودیم و در جلسه بررسی این موضوع، کوری گزینشی غربی‌ها برملا شد. آنها به هر طریق ممکن تلاش کردند دلیل اقدامات انصارالله را نادیده بگیرند.»
 
نبنزیا خاطرنشان کرد که ائتلاف آمریکا و انگلیس در حال تجاوز آشکار به یمن است.
 
وی تصریح کرد: «بمباران خاک یمن نزدیک به شش ماه است که ادامه دارد؛ اما به هیچ وجه بر توان نظامی آنها تاثیری نداشته است.»
 
نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما معتقدیم که راه کاهش تنش در دریای سرخ و همچنین پایان دادن به خشونت در غزه در یمن نهفته است.
 
در پی شروع جنگ غزه، جنبش انصارالله یمن در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین همواره مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد که آخرین آن حمله جمعه گذشته به قلب تل‌آویو بود.
 
نیروهای مسلح یمن اعلام کرده است که حملات تلافی جویانه را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما