شناسهٔ خبر: 67808045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جای شکایت و اعتراض نیست؛

اختصاصی: سپاهان و عبور قانونی از سقف قرارداد

وضعیت برای سپاهان در فصل پیش رو کاملا متفاوت است و بعید به نظر می‌آید با تجربه‌ای که کسب شده اجازه تکرار اشتباهات فصل گذشته داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، فصل گذشته برای سپاهان با حواشی ریز و درشتی شروع و تمام شد. مورایس یک روز پیش از اولین بازی فصل مقابل تراکتور از عدم صدور کارت بازی عیسی آل‌کثیر و برایان دابو دو خرید شاخص خود خبردار شد و چند ساعت پس از اینکه شاگردانش هفته چهارم را هم مانند سه هفته قبلی با کسب امیتازات کامل و صدرنشینی تمام کردند، به دلیل عدم رعایت سقف بودجه که در دوره مدیریت محمدرضا ساکت اتفاق افتاد حکمی بی‌سابقه علیه باشگاه سپاهان با کسر 4 امتیاز، 40 میلیارد تومان جریمه نقدی و دستور برای اصلاح قرارداد 6 بازیکن تیم صادر شد.

در ادامه اگرچه با اعتراض باشگاه سپاهان به کمیته استیناف 4 امتیاز کسر شده به سپاهان بازگشت، اما 6 بازیکن این تیم از حضور در مصاف با گل‌گهر شب قبل از مسابقه محروم شدند و از همان زمان بود که طلایی‎‌پوشان وارد بحران بزرگی شدند که باعث فاصله گرفتن آنها از صدر جدول و درنهایت سومی در مسابقات شد.

برای فصل جدید اما مدیران باشگاه سپاهان و اعضای هیئت مدیره این باشگاه به خوبی از اتفاقات و حواشی سال گذشته درس گرفته‌اند و قرار نیست اجازه تکرار حوادث تلخ سال گذشته را بدهند و در این بین فروش چند بازیکن شاخص نیز به کمک آنها می‌آید تا تیم قدرتمندی را روانه مسابقات کنند. 

طبق قوانین به روز شده مربوط به سقف بودجه برای بیست و چهارمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان که در لیگ نخبگان آسیا حضور دارند می‌توانند حدود 425 میلیارد تومان برای جذب بازیکنان و کادرفنی خود هزینه کنند و به این مبلغ می‌توانند درآمد حاصل از فروش بازیکنان خود را زیر اضافه کنند؛ موضوعی که دست سپاهان را برای تقویت هر چه بیشتر تیم باز نگه می‌دارد.

2057575

درآمد قابل توجه سپاهان از فروش چند بازیکن:

* قربانی، شهریار و حسین‌نژاد با درآمد دلاری  
- سپاهان فصل گذشته اقدام به فروش محمد قربانی در آستانه دیدار برابر الهلال به اورنبورگ روسیه کرد که درآمدی یک میلیون دلاری را به خزانه این باشگاه اصفهانی واریز کرد و چند روز پیش بود که باشگاه روسی بدهی خود را به باشگاه سپاهان پرداخت کرد.

- علاوه بر محمد قربانی درآمد باشگاه سپاهان از فروش بازیکن در پنجره تابستانی فصل جدید نیز ادامه داشته و به تازگی شهریار مغانلو پس توافق باشگاه سپاهان و باشگاه اتحاد کلبا به لیگ امارات کوچ کرد تا درآمد قابل توجهی نیز از فروش آقای گل دو فصل گذشته لیگ برتر به حساب سپاهانی‌ها واریز شود.

- یکی از بازیکنانی که این روزها ابهامات زیادی پیرامون آینده او وجود دارد محمدجواد حسین‌نژاد است که هنوز به صورت دقیق وضعیت او برای فصل آینده مشخص نیست. این بازیکن جوان و مستعد با سپاهان قرارداد دارد اما بندی برای فسخ دارد که می‌تواند با پرداخت مبلغی حدود یک میلیون دلار به باشگاه دیگری برود و در صورت جدایی این مبلغ هم به حساب باشگاه سپاهان واریز خواهد شد که دست مدیران این باشگاه را برای جذب بازیکن بیشتر باز می‌کند.

2057571

* درآمد ریالی سپاهان با فروش احمدزاده و رضائیان 
باشگاه سپاهان فصل گذشته در میانه‌های مسابقات اقدام هوشمندانه‌ای انجام داد و قرارداد رامین رضائیان و فرشاد احمدزاده را با شروطی تمدید کرد که این شروط منجر به ایجاد درآمد ریالی برای باشگاه در پنجره تابستانی شده است. احمدزاده به تازگی راهی پرسپولیس شد و رضائیان هم به استقلال پیوست تا باشگاه سپاهان از این دو انتقال هم رقم قابل توجهی دشت کرده باشد.

2057577

* کسب درآمد از انتقال قرضی دو بازیکن 
محمد علی‌نژاد که فصل گذشته را در فولاد خوزستان سپری کرد و همینطور علی‌اصغر اعرابی دو بازیکن دیگری هستند که همچنان تحت قرارداد باشگاه سپاهان هستند و مدیران این باشگاه می‌توانند در مذاکره با باشگاه‌هایی که خواهان این دو بازیکن هستند درآمد کسب کنند.

* عبور قانونی سپاهان در سقف قرارداد
با این وصف می‌توان گفت در حالی که سپاهان تاکنون 7 خرید لیگ برتری داشته و جذب برخی از آنها نظیر آقایی‌پور، حزباوی و لیموچی حواشی‌ و شایعاتی نیز به همراه داشته، مدیران باشگاه اصفهانی مشکلی برای جذب بازیکن در روزهای پیش رو ندارند و با درآمد ریالی و دلاری‌ای که از فروش بازیکنان فصل گذشته خود به دست آورده‌ و به دست خواهند آورد، می‌توانند برای جذب بازیکن خارجی در پست هافبک و مهاجم اقدام کنند تا تیم قدرتمندتری در سه جامی که پیش روی سپاهان است در اختیار مورایس قرار دهند.

نظر شما