شناسهٔ خبر: 67807729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پرسپولسی ها هنوز جانشینی برای علیرضا بیرانوند پیدا نکرده اند. در حالی که چند روزی از جدایی دروازبان ملی پوش سرخ ها می گذرد آنها هنوز نتوانست کدام دروازه بان جانشین بیرانوند می شود؟

در حالی که چند روزی از جدایی دروازبان ملی پوش سرخ ها می گذرد آنها هنوز نتوانسته اند با یک گلر مطمئن به توافق برسند. در حالی که از محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های داخلی برای پوشیدن شماره یک پرسپولیس یاد می شد اما ظاهرا مذاکرات با این 2 گلر داخلی به بن‌بست خورده و جذب

صاحب‌خبر -

در حالی که چند روزی از جدایی دروازبان ملی پوش سرخ ها می گذرد آنها هنوز نتوانسته اند با یک گلر مطمئن به توافق برسند. در حالی که از محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های داخلی برای پوشیدن شماره یک پرسپولیس یاد می شد اما ظاهرا مذاکرات با این 2 گلر داخلی به بن‌بست خورده و جذب سنگربان خارجی در دستور کار قرار گرفته است. بدون‌شک برای موفقیت در فوتبال ایران و همچنین حضوری قدرتمندانه در لیگ نخبگان آسیا، نیاز به یک دروازه‌بان مطمئن است؛ گلری که بتواند جای خالی بیرو را پر کند. به هر حال پرسپولیسی ها با شوک فسخ یک‌طرفه بیرانوند، نقل و انتقالات تابستانی را آغاز کردند. اگرچه هواداران پرسپولیس حسابی از نحوه جدایی این دروازه‌بان شاکی بودند اما نمی‌شود از نقش به‌سزای بیرانوند در قهرمانی‌های پرسپولیس چشم‌پوشی کرد. بیرانوند هر فصلی که در پرسپولیس بود سرخ‌ها لیگ برتر را با قهرمانی به اتمام رساندند و حالا جذب جانشین برای او به چالش اصلی این روزهای هواداران پرسپولیس تبدیل شده است. علیرضا بیرانوند همواره بخشی از تاکتیک بازیسازی سرخ‌ها از عقب زمین بود و با مهارت بالایش در بازی با پا، خیال مربیان پرسپولیس را راحت می‌کرد. حالا جذب گلر داخلی یا خارجی با چنین فاکتوری برای پرسپولیس مهم است و این تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی باید یک جایگزین مناسب را جذب کند‌. از سوی دیگر امیررضا رفیعی با شرایطی متفاوت از سال گذشته در تمرین بزرگسالان شرکت دارد. اوفصل پیش در شرایطی کار را در تیم بزرگسالان پرسپولیس شروع کرده بود که هواداران هیچ شناختی از او نداشتند و وقتی با محرومیت بیرانوند برای اولین بار فرصت بازی به او رسید، نگرانی‌های زیادی در خصوص او وجود داشت. این دروازه‌بان ۲۲ ساله در سه بازی مصدومیت بیرانوند و یک بازی محرومیت او موفق شد به اولین گلر تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که در ۴ بازی نخست خود کلین شیت می‌کند و شکستن این رکورد خاص سخت به نظر می‌رسد. حالا امیررضا رفیعی در شرایطی با تیم بزرگسالان تمرین می کند که برخلاف سال گذشته بسیاری از هواداران او را می‌شناسند و می‌توانند به عنوان گلر ذخیره روی شماره ۲۲ تیم‌شان حساب کنند‌. با این حال نگرانی‌های زیادی درباره جذب یک گلر شناخته شده برای جایگزینی بیرانوند وجود دارد و باید دید طی روزهای آینده رفیعی با کدام دروازه‌بان رقابت خواهد کرد. دراین میان گزینه جانشینی بیرانوند باید دروازه بانی در حدا و اندازه های این گلر ملی پوش باشد. او بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، پس از کش‌وقوس‌های فراوان در پرسپولیس ماندنی شد؛ در حالی قراردادش را با سرخ‌پوشان پایتخت به مدت 2 فصل تمدید کرد که بحث حضور بیرانوند در تیم استقلال هم مطرح بود و علیرضا بیرانوند اخیرا پرده از پیشنهاد 120 میلیارد تومانی آبی‌ها برداشت اما با این وجود توضیح داد که از ابتدا اولویتش ادامه همکاری با پرسپولیس بوده و خواسته مسئولان باشگاه را نسبت به مشکلات مالی تیم هوشیار کند. روندی که سرانجام به گونه ای دیگر پیش رفت و بیرانوند با تراکتوری ها به توافق رسید تا پرسپولیسی ها برای جذب جانشینی برای او وارد دوران پرچالشی شوند.

نظر شما