شناسهٔ خبر: 67807708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نیکبخت: حردانی باید 10 سال در استقلال می‌ماند

پیشکسوت استقلال معتقد است که عدم آماده‌سازی استادیوم آزادی، نشانه ضعف در فوتبال ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، نخستین بازیکنی که در نقل و انتقالات تابستانی از استقلال جدا شده، صالح حردانی است. مدافع راست و جوان آبی‌پوشان، راهی سپاهان شد و حالا یکی از یاغی‌های فوتبال ایران اعتقاد دارد که این بازیکن می‌توانست 10 سال برای آبی‌پوشان بازی کند.

نیکبخت واحدی این اواخر در کلاس پیشرفته داوری شرکت کرد تا به نوعی خودش را به روز کرده و برای ادامه کار ملالی نداشته باشد. با این حال او همچنان از استقلال غافل نیست و به هر بهانه‌ای درباره تیم سابقش حرف‌هایی می‌زند. نیکبخت که خود یک بار از استقلال به پرسپولیس رفت و هیاهوی بسیاری به پا کرد اما معتقد است ماندن حردانی در استقلال برای این تیم تصمیم بهتری بود.

2055440

در زیر گفتگوی او با ایران ورزشی را می خوانید:

* کلاس مربیگری تمام نشد؟
فکر می‌کنم فردا روز پایانی‌اش باشد و جا دارد از زحمات مدرسان هم تشکر کنم. این کلاس برای ما که کار مربیگری می‌کنیم بار فنی بالایی دارد. سه نسل این جا هستند و تجربه بسیار خوبی بود؛ همبازیانم و نسل بعد از من که ارتباط‌های خوبی با هم گرفتیم. اما باید این کلاس‌ها بازدهی و نتیجه داشته باشد.

* چطور؟
همان‌طور که بعد از هر دوره، تیم‌ها با تغییراتی که در نفرات‌شان می‌دهند به نوعی پوست‌اندازی می‌کنند. در عرصه مربیگری هم باید همین‌طور باشد. اینکه مدرک بگیریم و مثل خیلی‌ها در خانه بنشینیم و مربیان تکراری هر سال با یک تیم جدید قرارداد ببندند که فایده ندارد.

* به هر حال نقش دلال‌ها خیلی اهمیت دارد.
فقط به دلال‌ها ارتباط پیدا نمی‌کند. مدیران ما باید به مربیان جوان اعتماد کنند و با رابطه مربی نیاورند. اما متأسفانه اکثر مربیان ما از طرف برخی مسئولان استانی‌شان حمایت می‌شوند و یکسری مثل ما که کسی اطراف‌مان نیست بدون تیم می‌مانیم.

* استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته، این طور نیست؟
من به طور دقیق نمی‌دانم چه نفراتی را جذب کرده و کار کدام بازیکنان قطعی شده است. البته امیدوارم از خریدهای‌شان بازی بگیرند. فقط درباره صالح حردانی 25 ساله باید بگویم که خیلی می‌توانست به استقلال کمک و 10 سال برای این تیم بازی کند.

* امیدواری هواداران با این خریدها نسبت به فصل قبل بیشتر شده است.
با احترام به تمام دستیاران سرمربی تیم و بدون رودربایستی درباره فصل قبل بگویم که مهدی هاشمی‌نسب به عنوان هم‌نسل جواد تنها کسی بود که حواشی این تیم را جمع کرد. الان هم امیدوارم هر چه زودتر به تیم برگردد چون جای خالی‌اش به خوبی احساس می‌شود.

* بازی‌های این فصل استقلال و پرسپولیس (غیر از دربی) در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود.
وقتی عربستان درعرض چند ماه یک ورزشگاه می‌سازد و ما نمی‌توانیم از ورزشگاه آزادی استفاده کنیم نشان از ضعف فوتبال ما دارد. باید این مسائل حل شود و سرعت کار بالا برود. ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورمان داریم.

* و مشکل VAR که برای این فصل هم برطرف نمی‌شود.
در حال حاضر تعدادی از داوران مشغول آموزش هستند اما اینکه از ابتدای فصل برای تمام بازی‌ها VAR نداریم هم یکی از مشکلات اصلی فوتبال ما بوده که اعتراض تمام تیم‌ها را نسبت به داوری به همراه داشته است.

نظر شما