شناسهٔ خبر: 67806601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فعالیت ها و خدمات حوزه های علمیه؛ برگزاری هشتاد و دومین جلسه تدریب‌الخطابه/ آغاز ثبت نام دوره یک ساله تبلیغ تخصصی موسسه دارالزهراء(س)

صاحب‌خبر -

شفقنا- اخبار، فعالیت ها و خدمات حوزه های علمیه کشور به دلیل گستردگی و مشغله مدیران حوزه های علمیه کمتر مورد توجه حوزویان و یا افکار عمومی قرار گرفته و می گیرد، شفقنا در کنار انعکاس مهمترین خبرهای حوزه های علمیه به صورت روزانه، بخشی از فعالیتهای حوزه های علمیه نقاط مختلف کشور و شهرستان ها را به صورت بسته خبری تقدیم مخاطبان ارجمند می کند:

برگزاری مصاحبه علمی مهارتی متقاضیان تدریس حوزه علمیه خواهران همدان 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به برگزاری مرحله ارزیابی و مصاحبه علمی و مهارتی متقاضیان تدریس در مقطع سطح دو مدارس علمیه خواهران استان همدان، گفت: این مرحله در دو قسمت مصاحبه علمی و مصاحبه عمومی با حضور اساتید مصاحبه گر انجام شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: داوطلبین پس از قبولی در مرحله اول آزمون کتبی و راهیابی به این مرحله، در رشته های ادبیات عرب، فقه و اصول، تاریخ، اخلاق و منطق رقابت کردند.

وی ادامه داد: نتایج نهایی ارزیابی اساتید سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ پس از بررسی کاربرگ های مصاحبه و در نیمه اول مردادماه داوطلبین اعلام می شود و داوطلبان پذیرفته شده با شرکت در دوره های ضمن خدمت مربوطه می توانند تدریس را در مدارس علمیه آغاز کنند.

هشتاد و دومین جلسه تدریب‌الخطابه برگزار می‌شود

هشتاد و دومین جلسه تدریب الخطابه مدرسه علمیه فاضلیه با هدف آموزش وعظ و خطابه با نظارت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برگزار می شود. در این جلسه به بیان نکات مهم مقتل شناسی و مرثیه خوانی ویژه ماه محرم و به بیان نکات مفید در این خصوص پرداخته خواهد شد.

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه چهلمین سال تأسیس جامعة الزهرا (س)

فهیمه الیاسی، دبیر اجرایی گرامیداشت چهلمین سال تأسیس جامعة الزهرا (س) با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: پس از جمع آوری آثار و منشورات، کتاب نمایه آثار و منشورات خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تدوین و به چاپ خواهد رسید.

وی عنوان کرد: مخاطبان این مؤسسه علمی حوزوی تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار و منشورات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

آزمون ورودی حوزه علمیه استان ایلام برگزار می‌شود

حجت الاسلام علی اصغر بسطامی معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حوزه‌ علمیه ایلام همزمان با سراسر کشور در روز جمعه مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. کارت ورود به جلسه آزمون هم، از روز دوشنبه اول مرداد تا روز پنج شنبه ۴ مرداد به مدت چهار روز از طریق سایت مدیریت سنجش و پذیرش، در دسترسی داوطلبین خواهد بود.

جزئیات برگزاری آزمون ورودی حوزه‌ علمیه در کرمانشاه

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: آزمون ورودی حوزه‌ علمیه کرمانشاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در روز جمعه مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۳ رأس ساعت ۹ صبح به صورت سراسری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت نام دوره یک ساله تبلیغ تخصصی موسسه دارالزهراء(س)

ثبت نام دوره یک ساله تبلیغ تخصصی موسسه دارالزهراءسلام الله علیها تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) ویژه برادران و خواهران آغاز شد. اتمام پایه ششم، حداکثر سن 35 سال، قبولی در مصاحبه و … از شرایط دوره یک ساله تبلیغ تخصصی اعلام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس daralzahra.ir مراجعه کنید.

نظر شما