شناسهٔ خبر: 67806143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

عکس دیده نشده و جدید از «جیمی کارتر» رییس جمهور سابق آمریکا در آستانه ۱۰۰ سالگی

عکس جدیدی از جیمی کارتر، مسن‌ترین رئیس جمهوری سابق زنده آمریکا منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو، جیمی کارتر در اول اکتبر ۱۹۲۴م/۹مهر ۱۳۰۳ش در شهر پلینز (plains) ایالت جورجیای آمریکا به دنیا آمده است. او در جوانی کشاورز و فروشنده بادام‌زمینی بود اما به تحصیل پرداخت و در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شد. وی مدتی در نیروی دریایی آمریکا در بخش اداری خدمت کرد؛ سپس به مجلس ایالتی جورجیا راه یافت و پس از آن فرماندار این ایالت شد. در سال ۱۹۷۶م/ ۱۳۵۵ ش حزب دمکرات آمریکا، در آغاز سومین قرن استقلال آمریکا، کارتر را با شعار «حقوق بشر» وارد عرصه انتخابات کرد. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۹۷۶م/ ۱۳۵۵ ش با اکثریت بالای آرا از جرالد رودولف فورد، رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفت و سی‌ونهمین رئیس‌جمهور آمریکا شد.

از زمان ترک ریاست جمهوری، کارتر همچنان به عنوان یک شهروند درگیر پروژه‌های سیاسی و اجتماعی بوده است. او در سال ۲۰۰۲ به دلیل فعالیت در تأسیس مرکز کارتر جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

کارتر تألیفات پرشماری داشته که بیش از بیست عنوان آن چاپ شده‌است. از جمله کتاب‌های او که به فارسی ترجمه‌شده عبارت‌اند از: چرا بهترین کوشش را نکنیم؟ ترجمه منوچهر وارسته، ۴۴۴ روز ماجرای گروگان‌های آمریکایی در ایران ترجمه احمد باقری، ایران در خاطرات جیمی کارتر که ابراهیم ایران‌نژاد و طیبه غفاری ترجمه کرده‌اند.

عکس دیده نشده و جدید از «جیمی کارتر» رییس جمهور سابق آمریکا در آستانه ۱۰۰ سالگی

برچسب‌ها:

نظر شما