شناسهٔ خبر: 67805983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل: «یحیی السنوار به صلاح الدین ایوبی عصر تبدیل شده است»

صاحب‌خبر -

شفقنا-سرتیپ اسراییلی اوفر وینتر ضمن به باد انتقاد گرفتن نحوه مدیریت جنگ در غزه، نسبت به پیامدهای جهانی جایگاهی که «یحیی السنوار»، رئیس جنبش حماس در غزه برخوردار شده است، هشدار داد.

به گزارش شفقنا، روزنامه یسرائیل هیوم محتوای انتقادات وینتر از روند اداره جنگ در غزه که در یک مجله امور نظامی چاپ شده بود را منشتر کرده بود و افزود: این انتقادات پس از ممانعت وی از شرکت در کنفرانسی درخصوص دستیابی به راهکارهایی برای برون‌رفت از این جنگ مطرح شد.

وینتر از نظامیان جنجال‌برانگیز در اسرائیل محسوب می‌شود که پیش از این مناصب مهمی در ارتش برعهده داشته است از جمله رئیس ستاد ارتش در منطقه مرکزی و مشاور وزیر جنگ تا اینکه «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در ماه مه گذشته به خدمت نظامی وی در ارتش پایان داد و او را بازنشسته کرد.

به گزارش یسرائیل هیوم، وینتر گفته است که تشخيص نهادهای امنيتی از بحران راهبردی که اسرائيل در حال حاضر با آن مواجه است اشتباه است.

وی افزود: شیوه‌ای که ارتش تاکنون نبرد را مدیریت کرده است، نه تنها نتوانسته بحران را حل کند، بلکه اسرائیل را به وضعیتی بسیار بدتر از آنچه در زمان شروع جنگ بود، سوق داده است.

وینتر اظهار داشت: السنوار به عنوان صلاح الدین (ایوبی) این عصر، جایگاه جهانی پیدا کرده است،زیرا اسرائیل در حال مذاکره با او برای بازگرداندن اسیران خود بود.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما